کد خبر 230134
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای توسعه همکاری با کشورهای اوراسیا + فیلم

آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای توسعه همکاری با کشورهای اوراسیا + فیلم

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در بازدید سفرای عمان و افغانستان از آمادگی این هلدینگ برای توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ در حاشیه نخستین روز از برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا، سفرای کشورهای افغانستان و عمان با حضور در غرفه هلدینگ خلیج فارس با عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل این هلدینگ دیدار کردند و در جریان آخرین توانمندی‌های تولیدی و صادراتی هلدینگ خلیج فارس قرار گرفتند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در این جلسه گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رتبه نخست شرکت‌های بورسی ایران از نظر ارزش بازار و برترین صادرکننده ایران است. 

علی عسکری با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس در میان شرکت‌های پتروشیمی جهان نیز رتبه خوبی دارد، گفت: این هلدینگ مقام بیست و هفتم در جهان و رتبه دوم در خاورمیانه را در اختیار دارد.

صادرات ۶ میلیارد دلاری هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: ۱۵ شرکت بزرگ پتروشیمی ایران زیرمجموعه هلدینگ است، تصریح کرد: همچنین تولید هلدینگ در سال بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار بوده و صادرات آن نیز در سال گذشته به ۶.۲ میلیارد دلار رسید.

علی عسکری با بیان اینکه این هلدینگ مواد اولیه چندین هزار کارخانه و واحد تولیدی را تامین می‌کند، ادامه داد: آمادگی داریم که چنانچه کشورهای اوراسیا خواهان سرمایه‌گذاری یا دریافت بخشی از سهام پروژه‌های در دست اجرا یا آتی هلدینگ باشند، با آنها همکاری کنیم.

سرمایه گذاری مشترک با اوراسیا در دستور کار هلدینگ خلیج فارس

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به تنوع محصولات پتروشیمی تولیدی در این هلدینگ از همکاری با کشورهای اوراسیا گفت و ادامه داد: آمادگی فعالیت بازرگانی و سرمایه‌گذاری در همه کشورهای حوزه اوراسیا و همچنین حاشیه خلیج فارس را داریم.

علی عسکری خاطر نشان کرد : این آمادگی را داریم در پروژه‌های سودآوری که در کشورهای حوزه اوراسیا تعریف می‌شود؛ مشارکت کنیم.

آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای توسعه همکاری با کشورهای اوراسیا

گفتنی است دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha