کد خبر 230059
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

اردوغان وارد دوحه شد/ «غزه» محور رایزنی‌ها با امیر قطر

اردوغان وارد دوحه شد/ «غزه» محور رایزنی‌ها با امیر قطر

رئیس‌جمهور ترکیه امروز به‌منظور حضور در نهمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر و رایزنی پیرامون بحران جاری در نوار غزه وارد دوحه پایتخت این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه امروز دوشنبه به دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به‌ منظور حضور در نهمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر وارد دوحه، پایتخت این کشور شد.

به گزارش آناتولی، اردوغان در فرودگاه بین‌ المللی حمد توسط خالد بن محمد العطیه، معاون نخست‌ وزیر و وزیر دفاع قطر و مهمت مصطفی گوکسو، سفیر ترکیه در دوحه مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر پس از دیدار دوجانبه در نهمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر شرکت و قراردادهای همکاری مشترکی را امضا خواهند کرد.

به گزارش دیلی صباح، رجب طیب اردوغان در سفری ۲ روزه همه ابعاد روابط دو کشور را بررسی و راه های تعمیق و توسعه آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

بحران انسانی در غزه همچنین محور مذاکرات میان سران دو کشور خواهد بود.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیشتر اعلام کرد: اشغالگران ۵۶ مرکز درمانی را به طور کامل ویران کرده اند و ۳۵ نفر از کادر درمانی را بازداشت کرده اند. شمار شهیدان از ابتدای جنگ تاکنون به ۱۵۸۹۹ نفر رسیده است. شمار مجروحان نیز از ابتدای جنگ تاکنون به ۴۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: هفتاد درصد از قربانیان حمله رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می دهند. ما خواهان مصون ماندن بیمارستانها و کادر درمانی از گزند حملات هستیم. خواهان ایجاد گذرگاه امن ورود کمکهای بهداشتی و سوخت و خروج مجروحان هستیم. از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می خواهیم که به منظور آزادی کادر درمانی از زندان های اشغالگران فشار بیاورند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از قطع کامل خدمات ارتباطی در شهر غزه و شمال باریکه غزه به علت آسیب دیدن شبکه ارتباطاتی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha