کد خبر 229958
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

داروهای سقط جنین به‌صورت سازمان‌یافته در کردستان توزیع می‌شود

داروهای سقط جنین به‌صورت سازمان‌یافته در کردستان توزیع می‌شود

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان گفت: داروهای سقط جنین به صورت گسترده و سازمان‌یافته در کردستان توزیع می‌شود که این نیازمند برخورد جدی است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ زینب زاله صبح امروز در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان اظهار کرد: نیروی جوان از سرمایه‌ها و بازوهای قدرت جامعه است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت در کشور و به تبع آن در استان، گفت: یکی از مسائلی که در کاهش جمعیت تاثیر دارد سقط جنین است که به دلیل قبح‌زدایی از آن انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: با هماهنگی ستاد خانواده و جوانی جمعیت باید از گروه‌ها و خانواده‌ها فعال در حوزه پیشگیری از سقط جنین حمایت کرد.

وی افزود: متاسفانه آمار دقیقی از میزان سقط جنین در استان نداریم هر چند دستیابی به این آمار به راحتی ممکن است.

به گفته زاله، علی‌رغم تمام نظارت‌هایی که از مطب‌ها و عطاری‌های استان کردستان می‌شود اما شاهد انجام گسترده سقط جنین توسط پزشکان و عطاری‌ها هستیم که باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان عنوان کرد: داروهای سقط جنین به صورت گسترده و سازمان‌یافته در استان توزیع می‌شود.

وی به فعالیت شبکه‌های مجازی فعال در حوزه توزیع داروهای مرتبط با سقط جنین گفت: در برخی از استان‌ها شاهد تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین هستیم اما این موضوع هنوز در کردستان انجام نشده که انتظار داریم رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با این موضوع در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha