کد خبر 229952
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم:

مجموعه بنیاد شهید باید مجاهد پرور و بسیجی پرور باشد

مجموعه بنیاد شهید باید مجاهد پرور و بسیجی پرور باشد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مجموعه بنیاد شهید باید مجاهد پرور و بسیجی پرور باشد. برای رسیدن به چنین اهدافی اقدامات مثبتی صورت گرفته اما کافی نیست و برای رسیدن به این هدف باید تلاش بیشتری کرد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه، وبینار گزارش عملکرد دوساله ‌و چشم انداز آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و با حضور مدیران و معاونان ستادی و استانی در مجتمع فرهنگی رسول زاده برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک نسبت به فرارسیدن ایام هفته بسیج گفت: ما در تمام امور باید تلاش کنیم تا اخلاص را حفظ کنیم چراکه اخلاص به امور برکت می‌دهد و سبب می شود تا عشق به خداوند در دل انسان جوشان می شود. لذا انسان هیچگاه تلخی و سنگینی کار را احساس نمی کند. 

وی افزود: باور ترس از خداوندی که منشا و سرچشمه تمام فضل و کرم ها است صحیح نیست. ما نباید از خدا بترسیم اما باید نسبت به خداوند حیا کنیم. تقوا به معنای خویشتن داری است. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: باید در امور میانه رو بود و از افراط و تفریط پرهیز کرد. میانه روی امری مطلوب و معقول است. می گویند حتی در بذل و بخشش نیز از افراط و تفریط بپرهیزید. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم گفت: همیشه به خودمان یادآوری کنیم که توجه به حفظ مقام شهید ضروری است، بسیج پیش از آنکه سازمان باشد یک مجموعه فرهنگی، ارزشی، اعتقادی و باورمندی است کما اینکه بنیاد شهید نیز همانگونه است. 

وی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای حیات طیبه انسان ها ضروری است به همین علت است که توصیه شده مقام شهید، جانباز و رزمنده بسیار بالا است. کرامت مجاهدین باید حفظ و به نسل های دیگر منتقل شود. خدمت به جامعه ایثارگری از اهمیت والایی برخوردار است. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم ادامه داد: فلسفه وجودی بنیاد شهید به عنوان نهادی برخواسته از انقلاب دارای اهمیت است. پس باید بدانیم که این جایگاه دچار خدشه نشود و همه امور  بر پایه احیای این فرهنگ باشد. 

وی افزود: در بنیاد شهید هرگونه تحول و اصلاح ساختار باید از کم به کیف و از شکل به باطن حرکت کند و به ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ختم شود. مجموعه بنیاد شهید باید مجاهد پرور و بسیجی پرور باشد. برای رسیدن به چنین اهدافی اقدامات مثبتی صورت گرفته اما کافی نیست و برای رسیدن به این هدف باید تلاش بیشتری کرد. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما می توانیم بسیاری از امور را خارج از روال عادی انجام دهیم و در واقع جهادی عمل کنیم. باید از حداکثر امکانات استفاده کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم چراکه فرصت اندک است و شرایط جسمی جامعه هدف مناسب نیست. 

وی تاکید کرد: باید به یک شاخص توجه کنیم که هرگونه اقدام، قانون و ابلاغیه باید به رضایت جامعه هدف ختم شود. باید شاخصه خروجی امور ما کسب رضایت و اعتماد جامعه هدف باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم تصریح کرد: تطبیق مقررات، منویات رهبر معظم انقلاب و ابلاغیه ها باید با نوع خدمات همخوانی داشته باشد. انطباق حوزه عملکردی با مقررات امری ضروری است. تنقیح قوانین باید صورت پذیرد. 

وی افزود: سند تعالی فرهنگی و اخلاقی که ریاست بنیاد شهید ابلاغ کردند باید عملیاتی شود. دستگاه های زیر مجموعه بنیاد شهید به عنوان الگو باید به حجاب و امر به معروف و نهی از منکر توجه کنند. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شورای حقوقی و فقهی تشکیل شده و قرار است در این خصوص کار و تدوین شود، چراکه مسائل فقهی بسیار گسترده است. سعی کنیم فرهنگ خادم و مخدوم را رعایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha