کد خبر 229893
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

آمریکا موشک‌های میان‌برد در ایندوپاسفیک مستقر می‌کند

آمریکا موشک‌های میان‌برد در ایندوپاسفیک مستقر می‌کند

سخنگوی نیروی زمینی فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا خبر داد که این کشور قصد دارد به‌بهانه مقابله با نفوذ چین، در سال ۲۰۲۴ موشک‌های میان برد زمینی در منطقه ایندوپاسفیک مستقر کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «راب فیلیپس» (Rob Phillips) سخنگوی نیروی زمینی فرماندهی اقیانوسیه ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور قصد دارد به بهانه بازدارندگی چین، سال ۲۰۲۴ موشک های میان برد زمینی در منطقه اقیانوس هند- اقیانوس آرام (ایندوپاسفیک) مستقر کند.

بر اساس اعلام این رسانه، ایالات متحده ممکن است نسخه های زمینی موشک کروز «تاماهاوک» (Tomahawk) و موشک استاندارد-۶ (SM-۶) با برد تخمینی ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰.۶ مایل) تا ۲۷۰۰ کیلومتر را در این منطقه مستقر کند.

گزارش این رسانه اضافه می کند که این مقام آمریکایی مکان و زمان مورد انتظار استقرار موشک های مورد نظر را مشخص نکرده است.

اسپوتنیک در این باره می افزاید که این اولین زرادخانه در منطقه از زمان پایان جنگ سرد و اولین استقرار موشک های میان برد توسط ایالات متحده پس از خروج این کشور از «پیمان منع موشک‌ های هسته‌ ای میان‌ برد» (INF) خواهد بود.

معاهده «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» که در سال ۱۹۸۷ بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امضا شد، این کشورها را از توسعه و در اختیار داشتن موشک های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر منع می کرد. در سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از این معاهده خارج شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha