کد خبر 229886
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

۹۱ مرکز غیردولتی توانبخشی در البرز فعالیت می کنند

۹۱ مرکز غیردولتی توانبخشی در البرز فعالیت می کنند

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۹۱ مرکز غیردولتی توانبخشی شبانه روزی، روزانه، خدمات در منزل و مراقبت در منزل در استان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدی مدیرکل بهزیستی البرز تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۶ نفر از خدمات این طرح برخوردار هستند که یارانه در نظر گرفته شده برای هر یک از آنها به طور ماهانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی داشته است.

مدیرکل بهزیستی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای برنامه CBR در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۲۲ روستا و پنج شهرستان به واسطه هفت مؤسسه (مجری برنامه) به منظور دسترسی معلولان به خدمات ارائه شده تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند که از طریق آن و هزار و ۸۰۷ معلول در روستاهای استان شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی، این نهاد معلولان روانی مزمن و عادی را هم تحت پوشش داشته و به آنها مستمری پرداخت می‌کند، توضیح داد: در حال حاضر تعداد مستمری بگیران حوزه توانبخشی به طور ماهانه به ۲۴ هزار و ۷۷۳ نفر واریز می‌شود.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه برای خانواده معلولان ضایعه نخاعی که در منزل نگهداری می‌شوند هم ماهانه مستمری واریز می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر برای هزار و ۴۳ معلول دارای ضایعه نخاعی حق پرستاری هر ماه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز روزانه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در استان توضیح داد: تا پایان شهریور ماه هزار و ۱۵۶ معلول ذهنی، جسمی-حرکتی و کم شنوا و اختلالات بلع و دهان و چند معلولیتی و حرفه آموزی و کارگاه حمایتی از خدمات آموزشی و توانبخشی این مراکز بهره مند شده‌اند.

محمدی فلاح ادامه داد: ظرفیت اسمی کل مراکز هزار و ۸۸۹ نفر است و یارانه پرداخت شده در ۶ ماهه اول امسال حدود ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha