کد خبر 229841
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

قهرمان المپیک به جرم مشارکت در شورش ششم ژانویه محکوم شد

قهرمان المپیک به جرم مشارکت در شورش ششم ژانویه محکوم شد

ورزشکار آمریکایی دارنده پنج مدال المپیک به دلیل مشارکت در یورش به ساختمان کنگره این کشور در ژانویه ۲۰۲۱، به ۶ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از راشاتودی، کلیت کِلر، ورزشکار آمریکایی دارنده پنج مدال المپیک به دلیل مشارکت در شورش ششم ژانویه و یورش حامیان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره، به ۶ ماه حبس خانگی محکوم شد.

حکم صادر شده علیه کلر همچنین سه سال حبس تعلیقی و ۳۶۰ ساعت خدمات اجتماعی را شامل می‌شود. کلر پیش‌تر به ایجاد اخلال در ساختمان کنگره اقرار کرده بود.

کلر عضو گروهی از حامیان ترامپ بود که پس از درگیری با پلیس و همزمان با فعالیت کنگره به منظور تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، به ساختمان کنگره یورش برد و برای مدتی کوتاه آن را اشغال کرد.

به گفته دادستانی آمریکا، او در داخل ساختمان کنگره با گرمکن تیم المپیک آمریکا حضور داشت و فریادهای «لعنت به نانسی پلوسی»(رییس اسبق مجلس نمایندگان) و «لعنت به چاک شومر»(رهبر اکثریت سنا) سر داده بود. همچنین براساس اعلام دادستانی، قهرمان اسبق آمریکایی در درگیری فیزیکی با پلیس دخالت نداشته است.

با این حال، تروی ادواردز جونیور، معاون دادستانی آمریکا پیشنهاد ۱۰ ماه حبس را برای کلر مطرح و اینگونه استناد کرده بود که حبس تعلیقی این پیام را مخابره می‌کند که «شما می‌توانید این تخلفات را انجام دهید و متناسب با آن مجازات نشوید!»

کلر که در رشته شنا پیراهن تیم ملی آمریکا را بر تن می‌کرد، در سه المپیک(۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸) حضور داشت و در مجموع ۵ مدال به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha