به گزارش خبرنگار حیات، مسعود حسنلو دبیر ستاد فنآوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فنآوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، در نخستین رویداد توسعه و تبادل فنآوری در صنعت اسباببازی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۲۴ نیاز فنآورانه در ۵ حوزه شناسایی شده و در اکوسیستم بازی توسعه پیدا میکند.
وی ادامه داد: با این برنامه که با همت فعالان صنعت بازی تدوین شده و تکمیل خواهد شد، گزارشهای رشد دورهای صنعت اسباببازی ارائه خواهد شد تا شاهد رشد جدی این صنعت، توسعه صادرات و تاثیر آن بر رشد کودکان باشیم.
دبیر ستاد فنآوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فنآوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری اضافه کرد: در نمایشگاه صنعت اسباببازی امروز ۷۳ شرکت دانشبنیان و ۹۳ تولیدکننده و فعالان صنعت اسباببازی حضور دارند.
وی با بیان اینکه این نیازها با همکاری فعالان اکوسیستم صنعت اسباببازی احصاء شده است، خاطرنشان کرد: با این برنامه تعهد میدهیم که تا پایان یک سال آینده گزارشی از رشد این صنعت ارائه دهیم.
حسنلو همچنین گفت: با نهایی شدن سند راهبردی صنعت اسباببازی شاهد رشد تولید و صادرات اسباببازی خواهیم بود.
وی این رویداد را شروع یک جریان مهم دید و تاکید کرد: در این رویداد ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۹۳ تولید کننده اسباب بازی حضور خواهند داشت و ۲۴ نیاز فناورانه در ۵ حوزه مختلف احصا شده است.
در ادامه این رویداد با الکساندر پارافینیکوف ، دبیر نمایشگاه اسباب بازی روسیه (کیدز راشا) نیز تماسی تصویری برقرار شد و او از شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرد.
در بخش بعدی از نیازهای پیشران صنعت اسباب بازی، کتاب ارتقای تاب آوری صنعت اسباب بازی و سند راهبردی صنایع اسباب بازی، بازی و سرگرمی رونمایی شد.
در این مراسم همچنین از کلان پروژههای پیشران طراحی و تولید کیت های سخنگو لایتنینگ در مقیاس بالا و اقتصادی، طراحی و تولید بوردهای الکترونیک موتوری، طراحی و تولید گیربکس های اقتصادی صنعت اسباب بازی، طراحی و پیاده سازی پلتفرم ماژولار AR و VR متناسب با صنعت اسباب بازی و طراحی سرویس اشتراک گذاری ظرفیت های تولیدکنندگان صنعت اسباب بازی رونمایی شد.
انتهای پیام/
نظر شما