کد خبر 229791
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ماجرای عجیب قرارداد دیاباته؛ آیا پرسپولیس دروغ گفته است؟!

ماجرای عجیب قرارداد دیاباته؛ آیا پرسپولیس دروغ گفته است؟!

در شرایطی صحبت از بدهی سنگین پرسپولیس به دبایاته مطرح شده است که این رقم نزدیک به اصل مبلغ اعلام شده در قرارداد اوست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه پرسپولیس این روزها درگیر پرونده‌های سنگین بدهی به بازیکنان و مربیان سابق و حال حاضر خودش است و در شرایطی که این باشگاه روز گذشته اعلام کرد بدهی به رادوشوویچ پرداخت شده است، صحبت از رقم سنگینی مطرح شده که باید به شیخ دیاباته، مهاجم فصل گذشته این تیم پرداخت شود.

دیاباته که اکثر دوران حضور کوتاهش در پرسپولیس را مصدوم بود و بازی‌های زیادی در ترکیب این تیم انجام نداد، بابت عدم دریافت مطالباتش از این باشگاه شکایت کرده و باید منتظر یک پرونده دیگر برای سرخپوشان بود. روز گذشته خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شد بدهی پرسپولیس به دیاباته رقمی نزدیک به 370 هزار دلار است.

در این خبر آمده است:

با پایان رقابت‌های لیگ بیست و دوم و بعد از قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر و جام‌حذفی، بعد از توافق باشگاه پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی سرمربی خود برای ادامه حضور در لیگ بیست و سوم با نظر این سرمربی شیخ دیاباته از این تیم جدا شد.

بعد از جدایی این مهاجم مالیایی تابدین لحظه باشگاه پرسپولیس مابقی قرارداد این بازیکن را تاکنون پرداخت نکرده است. دیاباته مبلغی نزدیک به ۳۷۰ هزار دلار را باشگاه تهرانی طلبکار است و این احتمال وجود دارد که این بازیکن همچون زمان حضور در استقلال برای گرفتن طلب خود از پرسپولیس نیز شکایت کند. از همین رو باشگاه پرسپولیس درصدد است تا برای جلوگیری از شکایت این مهاجم با وی برای پرداخت مطالباتش به توافق برسد.

گفتنی است پیش از این لئوناردو پریرا مهاجم برزیلی و فصل گذشته این تیم برای دریافت مطالبات خود از سرخ‌پوشان به فیفا شکایت کرده است.

این رقم در حالی اعلام شده که فصل گذشته جزئیاتی از قرارداد این بازیکن رسانه‌ای شد و ادعایی مطرح شد که از جانب مسئولان پرسپولیس رقم خورده بود و طی آن رقم قرارداد دیاباته با پرسپولیس 380 هزار دلار عنوان شده بود. خبرورزشی فصل گذشته در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت:

اصل قرارداد شیخ دیاباته با پرسپولیس ۳۸۰ هزار دلار است اما قراراست به صورت تصاعدی دستمزد بگیرد. بدین صورت که قرارداد لقب شیخ دیاباته با پرسپولیس به صورت برد برد است. باشگاه با این بازیکن به صورت شرایط خاص قرارداد بسته طوری که او بسته به تعداد بازی‌هایی که می‌کند و تعداد تأثیرگذاری‌های که میکند حقوق می‌دهد که باعث می‌شود تلاش این بازیکن برای گل و پاس گل بیشتر شود!

اگر او بتواند در تمام بازی‌ها شرکت و آمار خوبی از لحاظ گلزنی و تأثیرگذاری به ثبت برساند این قرارداد قابلیت دو برابر شدن هم دارد. باشگاه پرسپولیس به توصیه یحیی گل محمدی، قرارداد شیخ دیاباته را به گونه‌ای بسته که پایه این قرارداد بالا نیست اما آپشن‌های مختلفی در آن گنجانده شده است.

با احتساب عملکرد دیاباته در طول دوران کوتاه حضورش در پرسپولیس که 384 دقیقه حضور در زمین و ثبت تنها سه گل برای این تیم است به نظر نمی‌رسد رقم زیادی به عنوان آپشن به قرارداد او اضافه شده باشد و اگر ادعای طلب 370 هزار دلاری او از پرسپولیس درست باشد، ادعای مسئولان پرسپولیس در رقم قرارداد اعلام شده وی که 380 هزار دلار عنوان شده بود دروغ است و باید این موضوع به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. حالا که مسئولان فدراسیون فوتبال و نهادهای قضایی این فدراسیون با حساسیت بیشتری نسبت به هر فصل به قرارداد بازیکنان و مربیان ورود کردند، باید موارد مربوط به فصل‌های گذشته هم به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر تخلفی در این میان صورت گرفته با عاملان آن برخورد شود.

به هر جهت پرسپولیس به دلیل قرارداد بد و ضعیفی که با دیاباته بسته باید رقم سنگینی به او پرداخت کند و این در حالیست که بهره برداری چندانی از این بازیکن صورت نگرفته است و بعد از ماجرای رادوشوویچ و قرارداد عجیبی که با وی بسته شده بود، حالا دیاباته هم یک بدهی سنگین روی دست پرسپولیس گذاشته که نیاز است به آن ورود شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha