کد خبر 229721
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

در مراسم بزرگداشت سالروز تصویب قانون اساسی؛

به نقطه مطلوب در ترویج حقوق و قانون اساسی نرسیدیم/ ضرورت ترویج قانون اساسی در حوزه کودکان و نوجوانان

به نقطه مطلوب در ترویج حقوق و قانون اساسی نرسیدیم/ ضرورت ترویج قانون اساسی در حوزه کودکان و نوجوانان

کدخدایی در مراسم بزرگداشت سالروز تصویب قانون اساسی گفت:با توجه به اهمیت بالای این سند ملی، متاسفانه در ترویج قانون اساسی تلاش های موثری نداشتیم و به نقطه مطلوب در ترویج حقوق و قانون اساسی نرسیدیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مراسم بزرگداشت سالروز تصویب قانون اساسی با حضور دکتر کدخدایی، رییس پژوهشکده شورای نگهبان، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، دکتر طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، ایت الله کعبی عضو مجلس خبرگان، مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر رحیمی معاون وزارت دادگستری و تعدادی از حقوقدانان برگزار شد.

دکتر کدخدایی در این مراسم گفت: وظیفه پژوهشکده این است تا دربخش ترویج قانون اساسی و حقوق اساسی و حقوق عمومی گام بردارد.

در بخش پژوهشی در بحث تبیین قانون اساسی و ترویج قانون اساسی تلاش میکنیم. با توجه به اهمیت بالای این سند ملی، متاسفانه در ترویج قانون اساسی تلاش های موثری نداشتیم و به نقطه مطلوب در ترویج حقوق و قانون اساسی نرسیدیم.

وی ادامه داد: ما قانون و مباحث حقوق اساسی را دور از دسترس مردم نگه داشته بودیم و بعدها نگاه ترویجی به قانون اساسی نداشتیم ولی الان با همت همکاران، برخی از متون قانون اساسی به صورت صوتی ارائه شد. 

کدخدایی افزود: یکی از مسائلی که در کشورهای دیگر اهمیت دارد ولی در کشور ما مغفول مانده بود ترویج نظام سیاسی و قانون اساسی برای کودکان است که ما ترویج این مباحث در حوزه کودکان و نوجوان در دستور کار قرار دادیم.

در ادامه با حضور استاد بهروز رضوی پیشکسوت صدا از کتاب صدای قانون اساسی و کتاب محشای قانون اساسی  نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha