کد خبر 229713
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر

وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: دهه فجر امسال فرایند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه ارتباطات حیات؛ مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح متروی پرند و بهره‌برداری از ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در این شهر جدید، اظهار کرد: متروی شهر پرند بعد از ۱۸ سال چشم‌انتظاری مردم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از آذرماه سال گذشته با بازدید رئیس‌جمهور از شهر جدید پرند دستورهای لازم برای تکمیل متروی پرند صادر شد و در یک سال گذشته مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی، اعضای شورای شهر تهران، شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، همگی تلاش کردند متروی پرند تکمیل و تحویل داده شود.

وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: ۶۰ درصد منابع مالی برای تکمیل پروژه پرند در همین یک سال به پروژه تزریق و سبب تکمیل آن شد.

بذرپاش با یادآوری اینکه شهر جدید پرند ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: این میزان جمعیت نیاز به حمل‌ونقل ایمن داشت که این مهم با افتتاح متروی پرند محقق و حتماً از امروز به بعد مردم پرند از حمل‌ونقل ایمن‌تر، ارزان‌تر و با کیفیت‌تری برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند در حال ساخت است از افتتاح برخی از واحدهایی که مراحل نهایی را طی می‌کنند خبر داد و افزود: به مرور از دهه فجر امسال برخی از واحدهای نهضت ملی مسکن که به اتمام خواهد رسید تکمیل و تحویل مردم خواهد شد. وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه دولت تکمیل باقیمانده واحدهای مسکونی مهر است، توضیح داد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم واحدهای باقیمانده مسکن مهر را تحویل مردم بدهیم که امروز نیز ۴ هزار و ۳۸۱ واحد بالای ۱۲ سال باقیمانده مسکن مهر در پرند تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش با تأکید بر اینکه پرونده مسکن مهر پرند در دولت سیزدهم بسته می‌شود، گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده در شهر پرند مشکلات حقوقی دارند که تلاش خواهیم کرد با تشکیل کمیته‌ای این واحدها را نیز در مدار ساخت بیاوریم و تعیین‌تکلیف کنیم.

وزیر راه‌ و شهرسازی با یادآوری اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام از سال‌های گذشته باقی مانده است، گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر تحویل داده شده به دولت سیزدهم حدود ۱۱۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد. باقیمانده نیز تا پایان دولت به سرانجام می‌رسد.

وی در خصوص خدمات روبنایی شهر جدید پرند نیز گفت: در شهر جدید پرند و در ایام مسئولیتم هفت مدرسه افتتاح و در این افتتاح‌ها علاوه بر ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی، یک پارک، یک مسجد و یک مجموعه فرهنگی افتتاح و به مرور نیز سرانه خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی در شهرهای جدید تکمیل خواهد شد.

بذرپاش همچنین از بازدید رئیس‌جمهور از سایت یک‌هزار و ۵۰۰ واحدی نهضت ملی پرند که مراحل نهایی را طی می‌کند خبر داد و افزود: در شهر جدید پرند ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که یکی از بزرگ‌ترین سایت‌ها به شمار می‌رود و مقرر است به تدریج برخی از آنها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha