کد خبر 229610
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

جزئیاتی از تلاش راهداری برای بازگشایی مسیر بجنورد-گلستان

جزئیاتی از تلاش راهداری برای بازگشایی مسیر بجنورد-گلستان

محور بجنورد به استان گلستان که بر اثر سیل ۱۶ آبان‌ماه مسدود شده بود با تلاش راهداری در کمتر از سه هفته بازگشایی شد که این موضوع در نوع خود یک رکورد است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ جاده بجنورد به جنگل گلستان به‌عنوان یکی از 10 محور حیاتی و مهم مواصلاتی کشور از 16 آبان ماه به دلیل سیلاب مسدود شده است. محور چمن بید - جنگل گلستان، جاده شریانی و جزو 10 کریدور اصلی کشور است و با توجه به حجم بالای ترافیک در این مسیر، مسدود بودن آن حجم زیادی از سفرهای زیارتی به مشهد مقدس و سفرهای کاری و سیاحتی به شمال کشور را مختل کرده بود.

از روز بعد از حادثه سیل، پنج دستگاه بولدوزر، 15 دستگاه کامیون و سه دستگاه لودر در این منطقه مستقر است و قرار بود در صورت نیاز، شمار ماشین آلات افزوده خواهد شد تا طبق برنامه زمان بندی شده، که از ابتد یک هفته اعلام شد، مسیر بازگشایی شود. این در حالی بود که بر اساس اعلام کارشناسان با توجه به از بین رفتن زیرساخت اساسی این محور، بازگشایی آن بیشتر از یک ماه زمان نیاز داشت.

بر اساس اعلام مدیران راهداری، نیمی از طول 550 متر خسارت دیده در این مسیر دچار سیل بردگی شده بود و قرار بود در این زمینه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرای دیوار ساحلی به صورت گابیونی هماهنگ شده و همچنین شرکت آب منطقه ای، سپاه جواد الائمه (ع)، شهرداری‌ها و پیمانکار شرکت ساخت در امر بازسازی مسیر همکاری کنند.

با تلاش سه شیفته و شبانه‌روزی همه راهداران و عوامل اجرایی، این محور در روز سه شنبه هفتم آذر ماه زیر بار ترافیکی رفت و بدون احتساب روزهایی که از نظر جوی امکان فعالیت عمرانی نبود، با تلاش جهادی راهداران در مدت زمانی کمتر از سه هفته بازگشایی شد که این موضوع در نوع خود یک رکورد است.

برخی از جزئیات تلاش راهداران در این فعالیت عمرانی، در نوع خود جالب توجه است. محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی که خود از اساتید رشته راه در دانشگاه‌های کشور است با رکورد خواندن زمان بازگشایی این مسیر، گفت: در ابتدا همه اذعان داشتند که زمان بازگشایی به صورت کامل و دائمی طولانی خواهد بود چرا که زیرساخت‌های اساسی بیش از 500 متر از این مسیر تخریب شده بود.

وی افزود: بر خود لازم میدانم از همه عوامل اجرایی این مسیر تقدیر کنم. جذب اعتبار برای این پروژه، حمل 3500 متر مکعب سنگ از معدن سنگ گلمندره و راکبیل مسیر به همراه تلاش شبانه‌روزی راهداران این بحران را به یک فرصت برای نشان دادن توانایی مهندسان هم‌استانی و استان‌های همجوار تبدیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha