کد خبر 229602
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

قلعه‌نویی این ستاره را ببیند + فیلم

قلعه‌نویی این ستاره را ببیند + فیلم

ستاره این هفته لیگ امارات یک بازیکن با کیفیت ایرانی است که در تیم ملی روی خوشی به او نشان داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران در حالی آماده رقابت‌های حساس جام ملت‌های آسیا می‌شود که در چند وقت اخیر زیر نظر امیر قلعه‌نویی اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشته و با توجه به فهرست بازیکنان دعوت شده از سوی او تقریباً شاکله اصلی تیم ملی که قرار است همراه وی به قطر بروند مشخص شده و شاید در نهایت در چند پست و در خصوص چند بازیکن تردیدهایی وجود داشته باشد و البته منتقدینی هم در این میان به حضور برخی از این اسامی و عدم حضور برخی دیگر از سلیقه سرمربی تیم ملی ایراد می‌گیرند و این مشکلی است که همیشه سرمربیان تیم‌های ملی با آن دست به گریبان بودند.

در این میان برخی بازیکنان هستند که عملکرد خوبی در تیم‌های باشگاهی خود داشتند ولی قلعه‌نویی نشان داده علاقه چندانی به سبک بازی آنها نداشته و روی خوشی از سوی او در دعوت به تیم ملی نمی‌بینند و یکی از این نفرات مهدی قایدی، ستاره ایرانی الاتحاد کلبا است که این روزها با درخشش خودش نگاه‌ها را خیره کرده و تحسین کارشناسان فوتبال اماراتی را هم به همراه داشته است.

در بازی این هفته الاتحاد کلبا مقابل الامارات، قایدی در زمین یک تنه جریان بازی را عوض کرده و یک برد پرگل برای تیمش رقم زد. در هفته نهم لیگ حرفه‌ای امارات تیم الاتحاد کلبا موفق شد با ۴ گل الامارات را شکست دهد، این برد سومین برد این فصل شاگردان مجیدی بود و مهدی قایدی ستاره ریز نقش بوشهری موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و ۲ پنالتی برای تیمش به ارمغان بیاورد. از طرفی در این بازی اینیستا و یارانش ششمین شکست فصلشان را تجربه کردند و در منطقه خطر ماندنی شدند.

مهدی قایدی در اولین فصل حضورش در تیم الاتحاد کلبا رکورد بی نظیری از خودش بر جای گذاشته است. ستاره سابق استقلال در این فصل آمار ۸ بازی، ۶ گل، یک پاس‌گل و گرفتن۲پنالتی، به نام خودش ثبت کرده و دومین گلزن برتر و موثرین بازیکن لیگ امارات محسوب می‌شود.

موسی عباس تحلیل گیر فوتبال امارات در مصاحبه با شبکه «ابوظبی اسپورت»، گفت: فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی اتحاد کلباء در این چند بازی نشان داد که برنامه هایش را با مهدی قائدی ستاره ایرانی پیش می برد. وی افزود: قائدی در این بازی ستاره میدان بود و موفق شد 2 گل برای مجیدی به ثمر برساند. تاکتیک مجیدی متکی به قائدی است و البته بازی تیمی نیز مهم است ولی نقش اول اجرا کننده تاکتیک مجیدی بر دوش ستاره ایرانی است.

قایدی پیش از حضورش در لیگ امارات هم در استقلال یکی از ستاره‌های لیگ برتر بود و عملکرد درخشانی در ترکیب این تیم داشت ولی در سالیانی که در فوتبال ایران نامش مطرح شده کمتر در تیم ملی به او روی خوش نشان داده شده است و نه در زمان کی‌روش و نه در زمان امیر قلعه‌نویی پای ثابت اردوهای تیم ملی نبوده و بعضاً به صورت مقطعی دعوت می‌شد ولی این حضور دائمی و ادامه دار نبوده است.

از طرفی امیر قلعه‌نویی نشان داده تمایل چندانی به بازیکنان حاضر در لیگ‌های آسیایی حوزه خلیج فارس ندارد و همین بی میلی او به این لیگ‌ها خیلی از بازیکنان ایرانی را مجاب به بازگشت به لیگ ایران کرده و از بین این نفرات می‌توان شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی را نام برد که در 1-2 فصل اخیر به لیگ برتر برگشتند تا جلوی چشم قلعه‌نویی باشند و شانسشان برای حضور در جام ملت‌ها بیشتر شود.

با این حال قایدی نشان داده استحقاق دعوت به تیم ملی و گرفتن فرصت خودنمایی در ترکیب این تیم را دارد و بهتر است سرمربی تیم ملی با دیدن این عملکرد درخشان به او فرصتی دهد تا توانایی‌هایش را نشان دهد و اگر با همین کیفیت و انگیزه برای تیم ملی هم بازی کند می‌تواند عصای دست سرمربی تیم ملی در رقابت‌های آسایی باشد.

تیم ملی ایران از نبود یک ستاره تکنیکی با قابلیت برداشتن یک مقابل یک ها در شرایطی که بازی گره خورده است، رنج می‌برد و یکی از ضعف‌های ترکیب حال حاضر تیم ملی در بازی‌های اخیر همین بوده است قایدی می‌تواند راهکار مناسبی برای پوشش این نقطه ضفع باشد. بای دید قلعه‌نویی این بار درخشش قایدی در لیگ امارات را می‌بیند یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha