کد خبر 229594
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

سه نوجوان گرفتار در ارتفاعات برفخانه طزرجان شهرستان تفت نجات یافتند

سه نوجوان گرفتار در ارتفاعات برفخانه طزرجان شهرستان تفت نجات یافتند

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با تلاش های ۱۰ ساعته تیم های این جمعیت سه نوجوان مهریزی گرفتار در ارتفاعات برفخانه طزرجان شهرستان تفت نجات یافتند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ "محمد عشقی" افزود: بنا به اطلاع‌رسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت مبنی بر گم شدن سه نوجوان در برفخانه طزرجان بلافاصله ۱۰ نفر نیرو امدادی متشکل از تیم امداد ‌و نجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان با ۲ خودرو کمک دار امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو در دره لاکوچک و لابزرگ ، این نوجوانان در منطقه دره لابزرگ برفخانه پیدا شدند و به وسیله تجهیزات و ست کوهستان به پایین کوه و محل امن منتقل و به آغوش گرم خانواده بارگشتند.

عشقی با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۰۴:۴۰ صبح امروز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس گیرند.

کوه برفخانه با ارتفاع چهار هزار و ۱۱ متر و دیواره ۳۰۰ متری آن یکی از زیباترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است.

مرکز شهرستان تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha