کد خبر 229529
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

رونمایی از مستند "دریادل" روایتی از زندگی دریادار سیاری

رونمایی از مستند "دریادل" روایتی از زندگی دریادار سیاری

مستند "دریادل" روایتی از زندگی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس دراستان فارس تولید و رونمایی شد.

به گزارش گروه  فرهنگی حیات؛ مستند "دریادل"  به کارگردانی علی دیانتی و تهیه کنندگی علی داورپناه در ۳۰ ثانیه ساخته و امروز (پنجشنبه) با حضور امیر دریادار سیاری رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در این آیین رونمایی با اشاره به ساخت مستند دریادل، گفت: این بار تلاش شد تا شهدای زنده نیز معرفی شوند و دریادار سیاری یک از آنها است.

سردار سعید کوشکی جهرمی افزود: این مستند با پشتیبانی‌ اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و کار فنی متخصصان صدا و سیما ی مرکز فارس انجام شده و تولید سه مستند دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در این پروژه تولید سه مستند از فرماندهان و چهار مستند از رده‌ها در دستور کار قرار داشت که نخستین مستند فرماندهان امروز رونمایی شد، مستند ارتش فارس آماده و پخش شد، مستند سپاه فارس آماده شده و ساخت مستندهای فراجا و جهاد فارس نیز پیش بینی شده است.

کوشکی با اشاره به اهمیت تولید این مستندها برای زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس، اعلام کرد: مستند "دریادل" علاوه بر پخش در شبکه استانی و دیگر شبکه‌های ملی، تکثیر و در اختیار دستگاهها نیز قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از راه اندازی گالری دفاع مقدس فارس خبر داد و گفت: تا کنون ۶۳ اثر با سفارش به هنرمندان این استان تولید و آماده شده و ۱۷ اثر دیگر نیز خلق خواهد شد.

تولید سریال شهدای شاهچراغ

مدیرکل صدا و سیمای فارس هم در ادامه آیین رونمایی از مستند "دریادل" گفت: این مرکز امسال ۱۳ مستند را تولید کرد و برای سال آینده نیز با توجه به برگزاری کنگره امیران و ۱۵ هزار شهید فارس، مجموعه ۲۶ قسمتی از بزرگان فارسی جنگ تحمیلی تولید میشود.

احمد پهلوانیان افزود: هر چه درباره شهیدان دفاع مقدس تولید اثر کنیم هنوز هیچ نگفته‌ای و "نمی از یم" خواهد بود.

وی ادامه داد: تولید سریال شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز در صدا و سیمای مرکز فارس کلید خورده و اکنون در مرحله پیش تولید است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: ساخت سریال از زندگی شهید دوران اکنون ۶ سال است که در دستور کار قرار دارد اما به طور مداوم گرفتار رفت و برگشت‌ها و اعمال سلیقه‌های موافق و مخالف شده و "مایه شرمساری من است".

وی در ارتباط با امیر حبیب الله سیاری گفت: همه مردم وی را به رشادت و شهامت میشناسند اما مردمداری و مردمی بودن از ویژگی‌های بارز این امیر سرافراز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha