کد خبر 229511
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

تربیت ۴۰ درصد از پرستاران کشور در دانشگاه آزاد/ طلب ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه از دولت

تربیت ۴۰ درصد از پرستاران کشور در دانشگاه آزاد/ طلب ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه از دولت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درحال حاضر دانشگاه آزاد، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت شهریه‌ها طلب دارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون آمایش رشته‌ها در دانشگاه آزاد انجام شده است و طرح ماموریت گرایی در واحدهای دانشگاهی در حال اجرا است.

به گفته وی نمایشگاه صدرا در تمام شهرها و در واحدهای دانشگاهی به تدریج انجام می‌شود و ۴۰ درصد از پرستاران کشور در دانشگاه آزاد تربیت می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد خوب ارزیابی شده است و همچنین آموزش‌های نظری، کاربردی و حرفه ای باید با یکدیگر ادغام شود.

طهرانچی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار دانش آموز در مدارس دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: واحدهای دانشگاهی به ۳۱ استان و ۶۰ ناحیه تقسیم بندی شده و بر اساس همین تقسیمات آمایش رشته ای انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ماموریت‌ها در دانشگاه آزاد به محوری، فناوری و پژوهشی تقسیم بندی شده است. آموزش، پژوهش، نظام مالی و اداری دانشگاه آزاد یکپارچه سازی شده است و در بانک استعلام مدارک دانشگاه، مدارک هفت میلیون فارغ التحصیل بارگذاری شده است.

طهرانچی ادامه داد: متوسط شهریه هر ترم حدود شش میلیون است که این مبلغ در دانشگاه دولتی ۳۵ میلیون تومان است. درحال حاضر دانشگاه آزاد، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت شهریه‌ها طلب دارد.  همچنین تعداد محقق در دانشگاه کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha