کد خبر 229503
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

تشکیل حلقه‌های مطالعاتی از ضروریات جامعه است

تشکیل حلقه‌های مطالعاتی از ضروریات جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تشکیل حلقه‌های مطالعاتی از ضروریات جامعه است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، عبدالرحیم افروغ عصر پنج شنبه در آئین برگزاری آزمون مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی استان بوشهر با محوریت عفاف و حجاب، بیان کرد: جامعه‌ای که به سمت و سوی کتاب و انس با کتاب سوق داشته باشد بدون تردید منجر به اثرات مطلوب فرهنگی در حوزه‌های دیگر نیز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «عفاف و حجاب» در استان بوشهر به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برنامه‌ریزی و اجرا شد.

افروغ عنوان کرد: با همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با حوزه کتاب، شاهد حضور پررنگ و مشارکت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقه کتاب‌خوانی «عفاف و حجاب» بودیم که این حضور پرشور و مهم هم‌استانی‌ها به‌ویژه زنان و دختران، مایه دلگرمی و اهتمام ما برای برگزاری دیگر پویش‌ها و مسابقات با موضوعات مختلف در فصل‌های آینده شد.

وی با بیان اینکه تشکیل حلقه‌های مطالعاتی از ضروریات جامعه است، بیان کرد: این مهم علاوه بر ایجاد جامعه‌ای کتاب‌خوان، می‌تواند موجب ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و روند صعودی افزایش سرانه مطالعه، مشارکت خوبی هم‌استانی‌ها در مسابقه نشان‌دهنده اجرای برنامه‌های اثرگذار در این ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha