کد خبر 229483
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدید بزرگی برای استان مرکزی است

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدید بزرگی برای استان مرکزی است

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از مشکلات عمده و تهدید بزرگ در این استان است و بر واحدهای مرغداری نیز تأثیر می گذارد.

به گزارش گروه استان های حیات، امید محترمی ظهر پنجشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، افزود: بیشتر واحدهای پرورش طیور این استان در مجاورت تالاب میقان اراک است که باید برای جلوگیری از انتقال بیماری تدابیر لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آنفلوآنزای فوق حال پرندگان یکی از مشکلات عمده و تهدیدی بزرگ در این استان است و بر واحدهای مرغداری نیز مؤثر است.

محترمی گفت: قانون مدیریت بحران در مواد ۲۱ تا ۲۳ مسوؤلیت مدنی را مشخص کرده و باید به مصوبات ستاد بحران توجه جدی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تاکید کرد: تأمین دستگاه تراکتور تالاب‌رو ضروری است و این دستگاه قابلیت اطفا حریق و انتقال لاشه از تالاب را نیز دارد و در این راستا می‌توان از ظرفیت هپکو و کمباین‌سازی اراک برای تولید استفاده کرد.

لزوم پاکسازی ۱۷۲ سازه تقاطعی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی نیز در این نشست با اشاره به لزوم پاکسازی ۱۷۲ سازه تقاطعی گفت: در استان با کوچک‌ترین سیلاب احتمال خسارت بالا وجود دارد.

عزت‌اله آمری افزود: این استان ۹ هزار کیلومتر رودخانه دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن اولویت ساماندهی دارد و از این تعداد، ۹۰ درصد نقشه‌برداری شده و ۱۳۰ کیلومتر رودخانه لایه‌رویی شده است.

تاب آوری سد ساوه تا دی ماه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه اکنون هشت درصد سد ساوه آب دارد، گفت: بحران آب آشامیدنی در شهرستان ساوه وجود دارد که تأمین آب در این شهرستان از سد الغدیر تأمین می‌شود اما تاب آوری سد تا دی‌ماه است.

حشمت‌اله عباسی افزود: تأمین آب در ساوه به برنامه‌ریزی نیازمند است که باید مسیر بالا دست سد ساوه لایروبی شود تا آب به سد برسد و در پایین دست سد نیز، باید چاه حفر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha