کد خبر 229408
۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

780 واحد مسکونی ویژه معلولان در گلستان احداث می‌شود

780 واحد مسکونی ویژه معلولان در گلستان احداث می‌شود

سرپرست بهزیستی گلستان گفت: احداث ۷۸۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد در گلستان مصوب شده که ۴۵۰ واحد آن در هفته معلولان کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علیرضا طاهری‌زاده، شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با موضوع مشکلات معلولان و محرومان اظهارکرد: درصد معلولیت در استان گلستان حدود 2.5 درصد است که نسبت به درصد کشوری آمار بالاتری دارد.

سرپرست بهزیستی گلستان توضیح داد که یکی از دلایل بالابودن آمار معلولیت در استان، مسایل ژنتیک است و بهزیستی با انجام طرح بینایی سنجی و شنوایی سنجی و مشاوره‌های قبل از تولد فرزند خدمات شایانی انجام می دهد.

وی بیان کرد: در بحث سه درصد اشتغال معلولان متاسفانه دستگاه‌های دولتی ضعیف عمل می‌کنند.

طاهری زاده همچنین گفت: در خصوص توانمندسازی معلولان طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد و آن‌ها می‌توانند با ارایه مدرک فنی و حرفه ای از تسهیلات اشتغال زایی بهزیستی استفاده کنند.

سرپرست بهزیستی گلستان اضافه کرد: احداث ۷۸۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد مصوب شده که ۴۵۰ واحد آن در هفته معلولان کلنگ زنی خواهد شد.

وی خبر خوبی هم برای مردم و جامعه معلولان داشت و گفت: بهزیستی بزرگترین استخدامی خود را پیش روی دارد و آگهی آن انتشار یافته و مردم و معلولان می توانند بیشترین استفاده را کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha