کد خبر 229354
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

مشاور و دستیار وزیر کشور در امور صنعت:

۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در میدان گازی مختار قابل برداشت است

۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در میدان گازی مختار قابل برداشت است

مشاور و دستیار وزیر کشور در امور صنعت گفت: ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در فاز نخست پروژه ملی میدان گازی «مختار» شهرستان بویراحمد قابل برداشت است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مجید هدایت، بعدازظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های صنعتی استان در یاسوج افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این طرح در دو مرحله اجرا و با توسعه این میدان، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: ۱۱ حلقه چاه در میدان گازی مختار حفر می‌شود و این میدان به ناترازی گاز کشور و توسعه صنایع استان کمک می‌کند.

هدایت افزود: زمان اجرای کل پروژه دو سال است و رایزنی‌های لازم برای موضوع منابع طبیعی که مشکل پیش روی طرح است انجام می‌شود.

وی بیان داشت: فعالیت‌های گسترده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و با توجه به منابع گسترده هیدروکربنی نفت و اکتشاف جدید میدان گازی مختار امیدهای بیشتری برای توسعه استان وجود دارد.

هدایت تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، پتروشیمی گچساران به عنوان ایرانی ترین پروژه پتروشیمی کشور افتتاح شد و طرح‌های پتروشیمی دیگری نیز در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha