کد خبر 229290
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

در حاشیه حیات دولت مطرح شذ؛

پاسخ وزیر کشور به نحوه اعطای تابعیت ایرانی

پاسخ وزیر کشور به نحوه اعطای تابعیت ایرانی

وزیر کشور گفت: تابعیت چرخه و پیچیدگی خاص خود را دارد و به این سرعت و سادگی داده نمی‌شود، مگر افرادی که قانون معین کرده است.

احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه حیات دولت گفت: تابعیت چرخه و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که به این سرعت ارائه نمی‌شود. مگر برای افرادی که از نظر قانون برای آنها مراتب ویژه‌ای دیده شده باشد.

وی با بیان اینکه مسیر طی کردن تابعیت به خودی خود خیلی کم اتفاق خواهد افتاد، افزود: وزارت کشور برنامه‌ای در خصوص بازگرداندن اتباع خارجی غیرقانونی دارد که نیاز است، برخی از این موارد بیشتر در حوزه قضایی بررسی شوند و به احکام قضایی نیاز دارند. بنابراین باید با همکاری قوه قضاییه، خلاءها را تبدیل به لایحه و یا طرحی توسط مجلس کرده و ارائه دهیم.

وزیر کشور در خصوص تاسیس سازمان مهاجرت عنوان کرد: موارد در خصوص تاسیس سازمان مهاجرت در برنامه هفتم توسعه مصوب شده و در حال حاضر با توجه به سایر مصوبات، مواد آن بررسی می‌شود.

وی در خصوص پیوستن وزارت کشور به پنجره واحد هوشمند گفت: همه دستگاه‌های وزارت کشور و برخی از شهرداری‌ها به این پنجره واحد پیوسته و برخی دیگر از شهرداری‌ها نیز با آماده‌سازی زیر ساخت‌ها به این پنجره واحد، خواهند پیوست.

وحیدی در پاسخ به این سوال که کویرهای تهران شناسنامه‌دار خواهند شد، گفت: هر نقطه و جغرافیای از کشور باید شناسنامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha