کد خبر 229279
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

قالیباف:

شهید الداغی واژه غیرت را معنا بخشید

شهید الداغی واژه غیرت را معنا بخشید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سرافراز "حمیدرضا الداغی" از جوانان غیور و پاکباخته شهر شهیدپرور سبزوار بود که با حماسه آفرینی، واژه غیرت را معنا بخشید.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدباقر قالیباف ‌در پیامی به اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت"  که در سبزوار برگزار شد اظهار داشت: دیار سربداران با مردمانی سلحشور و متدین در تمامی عرصه‌های حق‌طلبی و آزادی‌خواهی با رشادت و هوشیاری حضوری مثال‌زدنی داشته و همواره در جانبداری و حمایت از آرمان‌های انقلاب و نظام ثابت قدم و استوار بوده است. مردم خداجوی سبزوار، پرورش یافته مکتب اسلام و شعائر اهل بیت علیهم السلام هستند و با درک و درایت از معارف دینی همواره به تکالیف و فرائض شرعی و انسانی خویش عمل نموده و حافظان مخلص و مجاهدان غیرتمند در پاسداری از حیثیت و اقتدار ملت شریف ایران هستند.

وی در ادامه این پیام که توسط  نماینده مردم سبزوار در مجلس قرائت شد، آورده است: شهید الداغی با درک و شناخت از معرفت دینی و در راه دفاع از ارزش‌های جامعه با غیرت و تعصب به وظیفه خویش عمل کرد؛ این شهید بزرگوار تجلی شهامت و رشادت بود که با تیغ کینه و حمله وحشیانه اشرار مواجه گشت و به الگویی درخشان و ماندگار از یک جوان مسلمان ایرانی تبدیل و نامش در دفتر افتخارات این آب و خاک جاودانه شد.

قالیباف ‌با گرامیداشت یاد و خاطره فرزندان حماسه‌ساز و مدافعان غیرت و امنیت کشور و تجلیل از شهید والامقام حمیدرضا الداغی و صبر و بردباری خانواده محترم این شهید عزیز، اظهار امیدواری کرده است ‌انوار تابناک فضائل و معارف شهیدان همواره درخشان و فروزان باشد.

در ادامه این مراسم، موسی حکیمی صدر،دبیر اجرایی جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت" اظهارداشت:نخستین جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت با رویکرد شعر و رویداد رسانه ای با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار و 30 دانشگاه کشور در تالار استاد شریعتی برگزار شد که آقثاری با موضوع غیرت و عفاف و حجاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: در مجموع 202 اثر هنری در حوزه‌های مختلف شعر، ادبیات داستانی، نقاشی، پوستر و پادکست به این جشنواره ارسال شد که در بخش شعر 117 اثر، رسانه 60 اثر و بخش آزاد 25 اثر به جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت ارسال شده که 15 داور فرهنگی شاخص، کار داوری آثار را در بخش های مختلف جشنواره بر عهده داشته اند.

گفتنی است؛  آیین پایانی نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت"، حمیدرضا الداغی، با محوریت شعر و رویداد رسانه ای با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار و 30 دانشگاه کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد همچنین قدردانی از آثار برگزیده با حضور خانواده شهید الداغی و چهره های فرهنگی کشور و حضور بر مزار شهیدغیرت از جمله برنامه های این جشنواره یکروزه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha