کد خبر 229227
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

ارمنستان از افزایش همکاری با ایران در زمینه گاز و برق خبر داد

ارمنستان از افزایش همکاری با ایران در زمینه گاز و برق خبر داد

وزیر اداره اراضی و زیرساخت ارمنستان امروز از افزایش همکاری کشورش با ایران در زمینه گاز و برق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، «گنل سانوسیان» (Gnel Sanosyan) وزیر اداره اراضی و زیرساخت ارمنستان امروز سه شنبه اعلام کرد که ایروان و تهران قصد دارند مقیاس همکاری در برنامه گاز در مقابل برق را افزایش دهند.

بر اساس اعلام این رسانه، ارمنستان به عنوان بخشی از قرارداد تبادل گاز در ازای برق، از سال ۲۰۰۹ گاز طبیعی را از ایران دریافت کرده و پس از تبدیل به صورت برق به ایران بازمی گرداند.

بر اساس این گزارش، ارمنستان سالانه ۳۶۵ میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می‌ کند. ارمنستان و ایران در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ سندی را برای تمدید قرارداد گاز طبیعی در ازای برق تا سال ۲۰۳۰ امضا کردند.

بر اساس این قرارداد بازنگری شده، ایران صادرات گاز طبیعی به ارمنستان و ایروان صادرات برق به تهران را افزایش خواهد داد.

وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان امروز خاطرنشان کرد که خط لوله گاز طبیعی ایران- ارمنستان ظرفیت انتقال گاز بیشتر از ایران را دارد و نیازی به خط لوله جدیدی نیست.

این در حالیست که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه شنبه سوم مرداد ماه سال جاری اعلام کرد: هیچ یک از همسایگان ارمنستان روابط تقابلی با یکدیگر ندارند و مشکلات از طریق همکاری حل می‌شود.امضای معاهده صلح با (جمهوری) آذربایجان و عادی سازی روابط با ترکیه با این تصور که روابط ارمنستان با ایران و گرجستان به طور عادی در حال توسعه است، یک ضرورت بوده و باید ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha