کد خبر 229220
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه می‌دهیم

به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه می‌دهیم

صدراعظم آلمان امروز در سخنرانی خود در پارلمان کشورش گفت: به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه می‌دهیم.

به گزارش گروه بین الملل حیات، اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز سه‌ شنبه به‌رغم ادامه بحران بودجه خانوار در کشورش اعلام کرد که به حمایت از اوکراین متعهد می ماند!

صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در پارلمان کشورش درباره بودجه دولت برلین گفت: آلمان اکنون دومین حامی اوکراین پس از ایالات متحده آمریکا است. همچنین در مورد تحویل تسلیحات. ما این حمایت را تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهیم داد. این حمایت برای اوکراین و اروپا از اهمیت وجودی برخوردار است.

اولاف شولتز هشدار داد که تحت هیچ شرایطی نباید حمایت از اوکراین کاهش یابد.

وی در پارلمان کشورش با تداوم سیاست روسیه هراسی محور غرب، اضافه کرد: هیچ یک از ما نمی‌خواهیم تصور کنیم که اگر روسیه در این جنگ پیروز شود، چه پیامدهای جدی‌ تری برای ما خواهد داشت!

به گزارش آناتولی، این در حالیست که در اوایل ماه جاری، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان اعلام کرده بود که کشورش کمک‌ های خود را به اوکراین در سال آینده «بسیار گسترده» خواهد کرد، زیرا کی یف در دومین زمستان خود از زمان آغاز جنگ قرار دارد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha