کد خبر 229174
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

آمریکا و انگلیس باعث مرگ بسیاری از فلسطینیان شدند

آمریکا و انگلیس باعث مرگ بسیاری از فلسطینیان شدند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و انگلیس با ایجاد مانع برای تصویب درخواست آتش‌بس در جنگ غزه، باعث کشته شدن تعداد زیادی از فلسطینیان شدند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ماریا زاخارُوا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (امروز) در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» این کشور، مواضع آمریکا و انگلیس درباره جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن نوار در محاصره غزه را محکوم کرد.

این مقام ارشد مسکو گفت: «روسیه به اکثر کشورها در جهان پیوسته بود که یک اکثریت جهانی را تشکیل دادند و بر ضرورت آتش بس و بر حل بحران انسانی تاکید داشته‌اند. من می‌خواهم روی این موضوع تاکید کنم که اکثریت جهان از همان روزهای ابتدایی تشدید درگیری‌ها در غزه روی این موضوع تاکید داشته‌اند».

وی با اشاره به کارشکنی‌های واشنگتن و لندن در شورای امنیت سازمان ملل برای ایجاد آتش بس در غزه تصریح کرد: «می‌خواهم توجه را به سمت این واقعیت ببرم کسانی که مانع اجرایی شدن این موضع شدند (مانع تصویب قطعنامه و مصوبه در شورای امنیت سازمان ملل با موضوع آتش بس و توقف درگیری‌ها در غزه شدند)؛ این اقدام توسط ایالات متحده و بریتانیا انجام شد».

به گفته زاخارُوا، مقام‌های آمریکایی و انگلیسی هم در بیانیه‌ها و اظهاراتشان و هم در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل، اجازه ندادند آتش بس در جنگ اسرائیل علیه غزه تصویب شود.

آمریکا و انگلیس باعث مرگ بسیاری از فلسطینیان شدند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «شورای امنیت (سازمان ملل) فورا تلاش کرد که بعد از تشدید درگیری‌ها به موضوع وارد شود، فورا تلاش کرد که مصوبه‌ای را در پیش بگیرد که شامل همه طرف‌های درگیری و همه کسانی که توان اثرگذاری بر این موضوع داشتند، شود تا بتوان به سمت آتش بس و وقفه (درگیری‌ها) و حل بحران انسانی حرکت کرد اما ایالات متحده و بریتانیا مانع این اقدام شدند».

وی با اشاره به تمدید دو روزه آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین، این اقدام را «گام بزرگ به سمت جلو» خواند.

مقام روس با اشاره به تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ علیه فلسطینیان گفت: «ما شاهد آمار وحشتناک هستیم  چه از سوی نوار غزه، سازمان ملل، کشورهای همسایه و کشورهای حاضر در منطقه؛ این آمارها، ترسناک است».

زاخاروا اعلام کرد، باید اقدامات فوری درباره وضعیت جنگ علیه غزه انجام می‌شد اما مواضع آمریکا و انگلیس زمان زیادی را هدر داد و متاسفانه این باعث از دست رفتن شمار بسیار زیادی از جان انسان‌ها شد.

مقام‌های روسیه شامل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ارشد این کشور، طی هفته‌های اخیر بارها ضمن انتقاد از مواضع غرب به ویژه آمریکا درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، خواستار توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به ساکنان نوار غزه شده‌اند.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی مسکو افزود: «روسیه و چین هر دو عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند و هر دو در حال بازتاب دادند نظرات اکثریت جهانی هستند. با توجه به اینکه ۵ عضو دائم شورای امنیت داریم و اکثر آنها کشورهای عضو ناتو هستند در نتیجه آنها در شورای امنیت، اکثریت هستند و معمولا موضع مشترکی اتخاذ می‌کنند که به طور معمول، موضع واشنگتن بوده است...روسیه و چین دو عضو شورای امنیت هستند که در حال بازتاب دادن نظرات اکثریت جامعه بین‌الملللی هستند. اگر روسیه در شورای امنیت نبود، آنها (غربی‌ها) احتمالا همچنان می‌گفتند که نیازی به توقف درگیری‌ها در غزه نیست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha