کد خبر 229154
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

توصیه ائتلاف دولت قانون به «الحلبوسی»برای دوری از روند سیاسی عراق

توصیه ائتلاف دولت قانون به «الحلبوسی»برای دوری از روند سیاسی عراق

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی از محمد الحلبوسی رئیس سابق پارلمان عراق خواست با درک شرایط موجود از روند سیاسی این کشور فاصله بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون گفت که محمد الحلبوسی رئیس برکنار شده پارلمان عراق جایگاه خود را به عنوان یکی از رهبران ائتلاف اهل سنت عراق برای به عهده گرفتن منصب ریاست پارلمان از دست داده و بهتر است که برای مدتی از روند سیاسی این کشور فاصله بگیرد.

«سعد المطلبی» در ادامه گفتگو با المعلومه افزود: رهبری معنوی در میان ائتلاف اهل سنت عراق بر خلاف شیعیان وجود ندارد و این رهبری به طور مستقیم با موقعیتی که به شخص اعطا می‌شود، مرتبط است. بنابراین از دست دادن این موقعیت به معنای واگذاری رهبری به شخص دیگری است و بر همین اساس، محمد الحلبوسی پس از برکناری از ریاست پارلمان، رهبری ائتلاف اهل سنت را از دست داده است.

وی تصریح کرد: اگر الحلبوسی روند سیاسی عراق را درک کرده باشد، بهتر است اکنون که رهبری ائتلاف اهل سنت را از دست داده، برای مدتی از این روند فاصله بگیرد.

المطلبی همچنین خاطرنشان کرد: اسامه النجیفی، رئیس پیشین پارلمان عراق در موقعیتی نیست که به او اجازه رهبری ائتلاف سنی را بدهد و مسلم است که شخصیت‌های دیگری هستند که می‌توانند رهبری و اعتماد اهل سنت را جلب کنند.

گفتنی است که دادگاه فدرال عراق روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه محمد الحلبوسی را از ریاست پارلمان برکنار کرد و به اخراج او از پارلمان رأی داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha