کد خبر 229146
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

۲ انتصاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران

۲ انتصاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران با حکمی سیدهادی موسوی را به عنوان معاون اسناد ملّی و مسعود میرزایی را به عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی، سید هادی موسوی را به عنوان معاون اسناد ملّی این سازمان منصوب کرد.

ساماندهی اسناد موجود، جمع‌آوری اسناد تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور طبق ضوابط قانونی، تسهیل در خدمت‌رسانی آرشیوی به پژوهشگران، اصحاب فرهنگ، و دانشگاهیان، برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر و بازنگری در کمیت و کیفیت تنظیم و توصیف اسناد سازمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تلاش در جهت فرهنگ‌سازی عمومی برای جمع‌آوری و نگهداری اسناد تاریخی، کوشش و برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات حفاظت و مرمت اسناد کشور و اهتمام ویژه در معرفی گنجینه اسناد ملّی به جامعه به عنوان هویت تاریخی کشور از جمله محورهای ماموریت‌های معاون اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی برشمرده شده است.

متن حکم به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای دکتر سید هادی موسوی

باسلام و تحیت

نظر به تعهد، توانمندی و تجربیات ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «معاون اسناد ملّی» منصوب می‌شوید.

معاونت اسناد ملی حوزه‌ای مهم و بین بخشی در مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت‌های مصرح قانونی در قبال دستگاه‌های اجرایی و حافظه اداری کشور است که مسؤلیت حفظ و معرفی گنجینه اسناد ملی را نیز بر عهده دارد. لذا انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و توسل به امام عصر(عج) و استفاده از توان کارشناسی همکاران محترم، تمام توان و قابلیت‌های خویش را به کار گرفته و محورهای ذیل را در برنامه ریزی‌ها و اقدامات مطمح نظر قرار دهید؛

ـ ساماندهی اسناد موجود

ـ جمع آوری اسناد تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور طبق ضوابط قانونی

ـ تسهیل در خدمت رسانی آرشیوی به پژوهشگران، اصحاب فرهنگ و دانشگاهیان

ـ برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر و بازنگری در کمیت و کیفیت تنظیم و توصیف اسناد سازمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین

ـ تلاش در جهت فرهنگ‌سازی عمومی برای جمع آوری و نگهداری اسناد تاریخی

ـ کوشش و برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات حفاظت و مرمت اسناد کشور

ـ اهتمام ویژه در معرفی گنجینه اسناد ملی به جامعه به عنوان هویت تاریخی کشور

ـ توجه به نیازهای سرمایه انسانی در کنار اصلاح و بهبود فرآیندها

دوام توفیقات حضرتعالی را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.»

رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منصوب شد
 
همچنین رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی، مسعود میرزایی را به عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی منصوب کرد.

مسعود میرزایی سوابقی چون مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسس و مدیرعامل کانون فرهنگی و هنری ایثارگران، مولف و مترجم کتب و مقالات متعدد در حوزه­ های مطالعات فرهنگی و رسانه و  نیز مدرس رشته­ های ارتباطات و مطالعات را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

متن حکم به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای مسعود میرزایی

باسلام با عنایت به تعهد، تخصص و شایستگی های علمی و اجرایی درخشان جنابعالی در حوزه علم و پژوهش، به موجب این حکم به‌عنوان «رئیس اندیشگاه فرهنگی» سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب می شوید.

امید است در دوره مسئولیت جنابعالی اندیشگاه فرهنگی پویا و هدفمند با تولید فکر و اندیشه در سپهر معرفتی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرین باشد. از درگاه خداوند منان توفیقات روز افزونتان را مسئلت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha