کد خبر 229141
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

رئیس سازمان بورس خبر داد:

۶ میلیون نفر سهامدار عدالت می‌شوند/ ایثارگران هم در اولویت هستند

۶ میلیون نفر سهامدار عدالت می‌شوند/ ایثارگران هم در اولویت هستند

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد که ۴ تا ۵ میلیون نفر در سال جاری سهامدار عدالت می‌شوند که این گروه ایثارگران، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، در نشست خبری برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت که صبح امروز سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌‍ترین مولفه‌های موفقیت مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت این خواهد بود که بتوانیم مشارکت حداکثری سهام عدالت را در شرکت‌های استانی داشته باشیم.

وی افزود: کار، کار بسیاری سختی است که تقریبا ۵۰ میلیون نفر را درگیر کرده و ۵ تا ۶ میلیون نفر به این عدد اضافه خواهند شد. قطعاً بحث آموزش کار یکی دو روز نیست و ان‌شاءالله همه دستگاه‌ها کمک خواهند کرد.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه «زمان بندی فراخوان ها برای کاندیداتوری عضویت در هیئت مدیره فردا منتشر خواهد شد»، تاکید کرد: برای بحث خود سهامداران که در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری شرکت می‌کنند، به چند شکل می‌توانند حضور یابند.

وی ادامه داد: اولا به صورت مستقیم می‌توانند در مجامع شرکت کنند؛ هم حضوری و هم الکترونیکی. رای گیری نیز به صورت الکترونیکی است. هر سهام داری که می‌خواهد در مجمع شرکت کند باید در سامانه، نام خود را ثبت کند. سهامداران می‌توانند تعاونی استان خود را به عنوان نماینده انتخاب کنند.

عشقی عنوان کرد: عضویت مردم در شرکت‌های تعاونی لغو نشده و هنوز عضو هستند، اما کسانی که در مجامع استانی شرکت نمی‌کنند رای‌شان به تعاونی داده می‌شود.

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: بخشی از سود سهام عدالت توسط شرکت سرمایه‌گذاری دریافت شده و درخواست داریم سایر شرکت‌ها سود این سهام را پرداخت کنند.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه بعضی شرکت‌ها از پرداخت به‌ موقع سود استنکاف می‌کنند، ادامه داد: باید شرکت‌ها همین یکی، دو روز آن را پرداخت کنند.

وی افزود: برنامه داریم سود سهام عدالت را در آذرماه پرداخت کنیم و در صورت پرداخت نشدن توسط شرکت‌ها با متخلفان برخورد خواهد شد و اسامی متخلفان اعلام می‌شود.

عشقی افزود: نهادهای مالی کمک زیادی در حرفه‌ای شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند داشت، در بخش بازارگردانی از ظرفیت شرکت‌های سبدگردان و تأمین سرمایه استفاده خواهیم کرد. از منابع سهام عدالت و منابعی که دیگران برای این بخش حاضرند پرداخت کنند، در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال حیات مبنی بر اینکه سود سهام عدالت در یک مرحله پرداخت می شود یا دو مرحله؟ خاطرنشان کرد: سود سهام عدالت سال جاری در دو مرحله پرداخت می‌شود، با توجه به اینکه مجامع شرکت‌ها با فاصله برگزار می‌شود، بخش اول این سود یک مرحله در آذر و یک مرتبه اواخر سال پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار درباره سود سهام عدالت شرکت‌های غیربورسی گفت: سودهای سال‌های گذشته شرکت‌های غیربورسی دریافت و با سود اسفند به سهامداران پرداخت شد. سال جاری هم به محض دریافت این سود از سازمان خصوصی‌سازی، هم‌زمان با سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha