کد خبر 229040
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

خبر خوب؛

انجام نخستین عمل جراحی موفق «بنتال و تعویض دریچه میترال» در اصفهان

انجام نخستین عمل جراحی موفق «بنتال و تعویض دریچه میترال» در اصفهان

اولین عمل جراحی تعویض همزمان دریچه آئورت به‌همراه آئورت صعودی موسوم به عمل بنتال و تعویض همزمان دریچه میترال که یک جراحی پیشرفته قلب است، بر روی بیماری 75 ساله در بیمارستان شریعتی اصفهان با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های حیات، رستم اسفندیاری، فوق‌تخصص جراحی قلب بیمارستان شریعتی اصفهان و سرپرست تیم انجام این جراحی اظهار داشت: عمل جراحی «بنتال» تعویض همزمان دریچه آئورت به همراه آئورت صعودی به‌همراه تعویض دریچه میترال، یکی از عمل‌های جراحی پیچیده قلبی است که در آن هر دو دریچه آئورت قلب و ریشه آئورت و شریان آئورت صعودی تعویض می‌شوند، این عمل در بیمارانی که همزمان دچار نواقص و مشکلات شریان آئورت صعودی و دریچه آئورت هستند، انجام می‌شود.

وی افزود: این بیمار با نارسایی شدید و اختلال عملکرد دریچه میترال و آئورت قلب به بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان مراجعه کرد؛ وی در گذشته به‌علت مشکلات شدید قلبی و نیز هزینه بالای عمل در بیمارستان‌های خصوصی، موفق به کامل کردن مراحل درمان خود نشده بود که با مراجعه به این بیمارستان، به‌صورت کاملاً رایگان، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

اسفندیاری با بیان این‌که این نوع عمل جراحی، جزو عمل‌های پیچیده و سخت جراحی قلب است، اظهار داشت: این عمل با موفقیت انجام شد و بیمار پس از عمل جراحی، با علائم حیاتی پایدار و در حالت هوشیار از اتاق عمل خارج و برای گذراندن دوران نقاهت و درمان به بخش آی.سی.یو قلب بیمارستان منتقل شد تا روند درمان خود را تا بهبودی کامل طی کند.

 بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز بیمارستانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان اصفهان است که برای ایجاد و تجهیز بخش جراحی قلب این بیمارستان که بهمن ماه سال گذشته با دو اتاق عمل و ۶ تخت مراقبت‌های بعد از عمل افتتاح شد، بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این بیمارستان از بیمارستان‌‎های بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی است که با ۳۵۰ تخت فعال، در خدمت بیمه‌‎شدگان قرار دارد و با افتتاح بخش جراحی قلب این بیمارستان، خدمات بیمارستان به جامعه بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارتقاء یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha