کد خبر 229032
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

کشف ۲۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سه روز در گیلان

کشف ۲۶۸ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سه روز در گیلان

 فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲۶۸ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در اجرای طرح سه روزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات، سردار عزیزالله ملکی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و برهم زنندگان امنیت اقتصادی، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح سه روزه را در سطح استان گیلان اجرا کردند که در این مدت یک دستگاه خودرو لامبورگینی، سه دستگاه موتورسیکلت، ۴۹ قطعه لوازم یدکی و ۲۱ حلقه لاستیک کشف کردند.

وی افزود: هفت هزار و ۷۵۲ قلم دارو، ۸۳۵ کیلوگرم غذای حیوانات، ۱۰۲ هزار و ۴۲۴ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۹۵ هزار و ۸۰۴ قلم نوشت افزار، بیش از ۸۰ تن چوب، ۱۰ هزار و ۴۶۰ دستگاه لوازم خانگی، هشت هزار و ۴۰۷ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، پنج هزار و ۲۰ نخ سیگار، ۸۰ پاکت توتون، ۱۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل، و ۱۸ رأس دام قاچاق از دیگر کشفیات این طرح سه روزه در گیلان است.

این مقام ارشد انتظامی گیلان از دستگیری و معرفی ۱۰۰ متهم پرونده‌های یادشده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی و توقیف ۵۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را بیش از ۲۶۸ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی با فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان و کسانی که با وارد کردن کالاهای بی‌کیفیت و قاچاق، سلامتی مردم و امنیت اقتصادی جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک شرکت هرمی و دستگیری ۷۳ عضو آن از هشت خانه در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لنگرود و آستانه‌اشرفیه خبر داد.

سردار حسین حسن‌پور با اشاره به اینکه فعالیت در قالب شرکت‌های هرمی مانع رشد و شکوفایی اقتصادی شده و ریشه و انگیزه تولید را از بین می‌برد، اظهار داشت: فعالیت این‌گونه شرکت‌ها کلاهبرداری، غیر قانونی و مجرمانه است.

وی با بیان اینکه در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت گسترده یک شرکت هرمی در استان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: با تحقیقات به عمل آمده صحت موضوع برای پلیس محرز و محل فعالیت اعضای این باند در شهرستان های رشت، بندرانزلی، لنگرود و آستانه‌اشرفیه شناسایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۷۳ نفر از اعضای این شرکت توسط ماموران عملیات ویژه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) از هشت خانه در شهرستان‌های یادشده خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار حسن‌پور با بیان اینکه این شرکت هرمی با هدایت سرشبکه‌ها از خارج از کشور به صورت زنجیره‌ای اقدام به خروج ارز از کشور می کرد، خاطرنشان کرد: باوجود هشدارهای مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه این‌گونه شرکت‌ها، هنوز شاهد فریب و کلاهبرداری از جوانانی هستیم که دارایی خود را در شرکت‌های هرمی نابود می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha