کد خبر 229017
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

سرپرست حجاج ایرانی با نماینده ولی فقیه در جاکارتا دیدار کرد

سرپرست حجاج ایرانی با نماینده ولی فقیه در جاکارتا دیدار کرد

سرپرست حجاج ایرانی در سفر به اندونزی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه و سفیر کشورمان در جاکارتا پیرامون راههای تقویت روابط دو جانبه در خصوص حج بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی پس از ورود به اندونزی (جاکارتا) با محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی نماینده مقام معظم رهبری در کشور اندونزی پیرامون نقاط مشترک دو کشور و راهکاری های تقویت روابط دو جانبه در خصوص حج بحث و تبادل نظر کردند.

سرپرست حجاج ایرانی که برای دیدار با مسئولان و کارگزاران حج و شخصیت ها و اندیشمندان دینی و فرهنگی اندونزی وارد این کشور شده است، قصد دارد تا ساعاتی دیگر در و براساس برنامه زمانبندی در سه دانشگاه مهم این کشور سخنرانی کند.

دیدار با مسئولان و کارگزاران حج و شخصیت ها و اندیشمندان دینی و فرهنگی اندونزی که از دیگر برنامه های نواب است، سخنرانی ایشان با موضوع حج و اهمیت وحدت و همبستگی اسلامی در محافل مذهبی و موسسات اسلامی این کشور و دیدار با علما و شخصیت های اهل تسنن و تشییع در باره مسایل جهان اسلام و موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه از دیگر موضوعات است.

در این دیدار پیرامون نقاط مشترک مسلمانان از نظر مسایل مذهبی، فرهنگی و غیره و راههای تقویق روابط دو جانبه میان سازمان ها و موسسات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

اندونزی یک مجمع ‌الجزایر متشکل از ۳۳ استان، با جمعیت بیش از ۲۶۰ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است و بیش از ۸۶ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha