کد خبر 229015
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

قانع: بازیکنان تیم ملی جسورتر شده‌اند/ به ارتقا رتبه ایران امیدوارم + فیلم

قانع: بازیکنان تیم ملی جسورتر شده‌اند/ به ارتقا رتبه ایران امیدوارم + فیلم

سرمربی تیم ملی هندبال زنان ایران در آخرین اردوی تیم قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان گفت: امیدواریم در دومین حضورمان بتوانیم رتبه ایران را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ آخرین روز از اردوی تیم ملی هندبال بانوان ایران پیش از عزیمت به بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در دانمارک در تالار هندبال تهران برگزار شد. خدیجه قانع مربی تیم ملی هندبال بانوان بزرگسال کشورمان در آخرین روز از اردوی تیم پیش از اعزام به دیدارهای جهانی گفت: این دومین حضور پیاپی تیم ما در مسابقات قهرمانی جهان هست. حتی برخی تیم‌های اروپایی هم شانس دو بار حضور پیاپی در مسابقات جهانی را نداشتند اما تیم ایران موفق شد برای دومین مرتبه در این رویداد حاضر شود.

وی در مورد دومین حضور هندبالیست‌ها در این رویداد بزرگ خاطرنشان کرد: در اولین دوره پوشش و حجاب ما مساله اصلی بود به طوری که تیتر اول روزنامه‌ها و تبلیغات تیم‌ها به سمت بازی تیم‌ها با تیم ما رفته بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «سطح فنی تیم نسبت به دوره‌های قبل تا چه حد تغییر کرده است؟»، هم گفت: تیم ما نسبت به دوره قبل میانگین قدی کوتاه‌تری دارد اما بازیکنان جسورتر شده اند چون دختران ما چند تجربه جهانی داشته اند.
در دوره قبل فضای سالن و حتی نحوه ورود به سالن و دیدن بازیکنان مطرح خارجی برای تیم استرس داشت اما در این دوره مسلماً استرس کمتر شده است.
هر چند مسابقات در سطح جهانی استرس دارد اما بار اول فرق می‌کند و قطعاً در این دوره استرس تیم کمتر خواهد بود.

وی به حضور بازیکنان نوجوان و جوان در ترکیب تیم هم اشاره کرد و بیان داشت: بازیکنان جوانان و نوجوانان تجربه جهانی دارند و این سومین تجربه جهانی آنهاست و این نکته مثبتی است چرا که حتی روش بازی با تیم‌های مهم را می‌دانند.

تیم ملی هندبال بانوان ایران با تیم‌های لهستان، آلمان و ژاپن هم گروه است. قانع با بیان اینکه در گروه سختی قرار داریم بیان کرد: گروه سختی است دو تیم اروپایی لهستان و آلمان در گروه ما هستند که در آخرین مسابقه آلمان با اختلاف دو گل لهستان را شکست داده است. ژاپن هم سالهاست که در مسابقات حاضر است اما امسال تیم کره قهرمان جهان را شکست داده است. به نظر می‌آید ژاپن روند خوبی را در بازی‌ها طی کرده است اما امیدواریم بازی خوبی برابر این تیم‌ها ارائه دهیم.

مربی هندبال کشورمان ادامه داد: امید برای بهترین عملکرد در دور دوم مسابقات است و امیدواریم رتبه بهتری از دوره قبل کسب کنیم. در دوره قبل ما از بین ۳۲ تیم ۳۱ شدیم و انتظار داریم از این رتبه ارتقا پیدا کنیم. موفقیت ما زمان می‌برد اما امیدواریم بتوانیم در بین ۱۶ تیم هم قرار بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «در دوره‌های قبل بازیکنان در نیمه دوم برابر تیم‌های مطرح از لحاظ بدنی کم می‌آوردند برای حل این مشکل در این دوره از رقابت‌ها چه تدبیری شده بود؟»، گفت: مربی بدنساز به ترکیب تیم اضافه شد. استارت خوبی بود هر چند دیر اما در برنامه تخصصی فدراسیون این مسئله را در نظر داریم تا در بدنه تیم به صورت می دانم از مربی بدنساز استفاده کنیم. چرا که در مسابقات ورزشی شرایط تیم از لحاظ بدنی و بدنسازی بسیار مهم است.

قانع در مورد وضعیت تکنیکی تیم هم تصریح کرد: تیم از نظر تکنیکی بهتر شده و قطعاً نسبت به دوره قبل امید داریم عملکرد بهتری برای ما رقم بخورد.

وی در خصوص حضور چند بازیکن ستاره در ترکیب تیم هم بیان کرد: ما بازیکنان خوبی داریم. فاطمه مریخ در رده سنی جوانان بازیکن خوبی بوده است. قطعاً در سومین تجربه جهنای خود می‌تواند در برابر بزرگترهای دنیا بدرخشد. فاطمه خلیلی هم لژیونری است که در این دو سال نظرها را به خود جلب کرده است و قطعاً وی هم می‌تواند به عملکرد تیم در این رقابت‌ها کمک به سزایی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم هندبال زنان تنها تیم توپی است که برای دومین بار در رده سنی بزرگسال در مسابقات جهانی حاضر شده است. قطعاً رسانه می‌تواند به بهتر دیده شدن ورزش بانوان کمک کند. هندبال می‌تواند برای ورزش بانوان الگوی خوبی باشد چرا که نشان داده که بانوان هندبالیست کشورمان در میادین بین المللی و مسابقات توانمند هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha