کد خبر 229003
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

آزادی 109 زندانی گلستانی در قالب پویش‌

آزادی 109 زندانی گلستانی در قالب پویش‌

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان از آزادی ۱۰۹ زندانی از طریق پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی و بخشش ۳ محکوم به قصاص در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات، احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۱۰۹ زندانی از طریق پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی آزاد شده و ۳ محکوم به قصاص بخشیده شدند.

وی افزود: همچنین در این شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، بیش از ۶۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شده که ۲۳هزار و ۸۲۳ فقره معادل ۴۵ درصد منجر به سازش شده است؛ ۸ پرونده قصاص نیز با سازش مختوم شده و ۱۶۲ زندانی نیز آزاد شده‌اند. 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: تا انتهای سال نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی از جمله ریش‌سفیدان، صلح‌یاران، هیئت امنای مساجد محله محور و تشویق اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف را مدنظر داریم.

جعفری با تاکید بر اینکه افزایش صلح سازش باعث افزایش امنیت روانی جامعه می‌شود، گفت: مضافا اینکه در وقت اصحاب دعوی صرفه جویی شده و سرعت در رسیدگی و کم هزینه بودن از مزایای ایجاد سازش است.

وی با اشاره به اهداف افزایش صلح و سازش در جامعه گفت: افزایش و ارتقای فرهنگ صلح و سازش باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شده و منجر به پیشگیری از وقوع بزه و جلوگیری از تشکیل پرونده در دل دعوا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha