کد خبر 228987
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

سرپرست اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش:

نگاه ارتش به بانوان ایثارگر ویژه است/ حمله به بیمارستان ها اقدام ناجوانمردانه است

نگاه ارتش به بانوان ایثارگر ویژه است/ حمله به بیمارستان ها اقدام ناجوانمردانه است

سرپرست اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: طی ۴۴ سال جمهوری اسلامی ایران از نام شهدا غافل نشده است اینکه اخیرا به موضوع بانوان پرداخته شده نشان از نگاه ویژه ما به بانوان شهیده، جانباز و ایثارگر که پرستار هستند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نشست خبری اولین همایش تجلیل از بانوان شهید، جانباز و ایثارگر جامعه پرستاری دفاع مقدس صبح روز دوشنبه برگزار شد.

دکتر شهباز زارع رئیس و سرپرست اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در این نشست گفت: به طور اختصاصی بانوان شهیده و ایثارگر و جانباز تجلیل خواهند شد هیچ قلم و دوربینی توان ثبت و صبط ارزش گداری افرادی که در زمان جنگ جانفشانی کردند را ندارد.

وی ادامه داد: این همایش بنا به ابلاغیه ستاد نیروهای مسلح به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است و به دلیل اینکه بیمارستان های ارتش از اهواز و دزفول تا ارومیه و تبریز دایر بودند ما پیشینه بیش از ۱۰۲ ساله داریم و نیروهای ما به عنوان نیروهای پشتیانی کننده، ارایه خدمات کردند.

سرپرست اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود: ما در زمان جنگ یک سری بیمارستان های صحرایی و زیرزمینی داشتیم مقام معظم رهبری در یکی از بیمارستان های صحرایی ما حضور داشتند ما پزشکانی داشتیم بیش از ۱۸ هزار عمل جراحی مربوط به حوزه دفاع مقدس در مناطق جنگی انجام داده است‌. بیمارستان های ما به دلیل اهمیت جایگاهی که داشتند خدمات بهداشت و درمانی را در آنجا انجام دادند.

وی عنوان کرد:  جلسات متعددی با حضور نمایندگان بهداشت یگان ها انجام شد، بر اساس آمار در حوره نیروی زمینی ، سه نفر بانوی پرستار شهیده داریم در زمان جنگ داریم در زمان جنگ و صلح مسئولیت داریم به این ترتیب نیروی زمینی ارتش  ۲۸ بیمارستان در ۲۴ استان دارد. 

زارعی با اشاره به اینکه ۷۸۸خانواده شهید تحت پوشش نیروی زمینی ارتش داریم افزود: امار شهدای رسته بهداشت و درمان نیروی زمینی در زمان جنگ ۱۷۷ نفر در زمان جنگ بود. ما پزشکی داریم که در طول ۸ سال جنگ هر ۸ سال را در منطقه حضور داشت. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در خصوص تعداد شهدای مدافع سلامت گفت: آمار کلی شهدای مدافع سلامت ۱۹ نفر رسته بهداشت و درمان که یک بانوی پزشک متخصص اطفال شهید مدافع سلامت داریم. جنگ قوانینی دارد اگر وجدان و اخلاق رعایت شود بیمارستان ها و مراکز درمانی جزو نقاط امن هستند حمله به بیمارستان اقدام ناجوانمردانه است.

سرپرست اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: طی ۴۴ سال جمهوری اسلامی ایران از نام شهدا غافل نشده است اینکه اخیرا به موضوع بانوان پرداخته شده، نشان از نگاه ویژه ما به بانوان شهیده، جانباز و ایثارگر که پرستار هستند، دارد.

وی تصریح کرد: هر مصیبتی یک فرصتی دارد تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنیم در زمان جنگ شرایط متفاوت است در زمان صلح اموزش ها ادامه دارد ولی در بلای طبیعی که رخ می‌دهد فرصتی پیش می‌آید تا در صحنه‌میدانی وارد عمل شویم. در زمان های سیل، زلزله و کرونا طرح های بسیاری اجرایی شده است. نیروی زمینی ارتش امدادهای برون مرزی هم داشت به طور مثال در زلزله ترکیه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش  ۸۷ نفر از کارکنان خود را در شهر ادی یامانان مستقر کردیم. ما در کاروان های اربعین بسته های درمانی هم در ایران و هم در عراق توسط موکب ها ارائه می کنیم.

زارعی در پایان گفت: در زمان کرونا شرایط سخت بود ما در ان زمان  ۲۴۱ نقاهتگاه،  ۱۰۹۱۲ تخت نقاهتگاهی، ۱۲۰۰۰ تحت در طرح شهید سلیمانی ۶۳۴۶ نفر خدمت رسانی، ۲۱۰ هزار نفر سرپایی ۳۰۷۴۸ نفر بستری را داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha