کد خبر 228946
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

زائران خروج از مرز خسروی به عراق را قبل از ساعت ۲۰ انجام دهند

زائران خروج از مرز خسروی به عراق را قبل از ساعت ۲۰ انجام دهند

مسئول پایانه مرز خسروی گفت: روزانه به صورت میانگین بیش از یک هزار زائر از این گذرگاه با زیرساخت‌های مناسب و مسیر امن برای عزیمت به عتبات عالیات و ورود به کشورمان تردد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های حیات، میثم پرهیخته مسئول پایانه مرز خسروی گفت : مرز خسروی در ایام اربعین امسال پذیرای بیش از یک میلیون زائر بود که یک رکورد بی‌سابقه برای این مرز بود و پس از اربعین نیز هم اکنون روزانه شمار زیادی از زوار به صورت انفرادی و یا کاروانی از این مرز عازم عراق می‌شوند.

وی اظهار کرد: تمام ادارات در مرز خسروی برای ارائه خدمت به زائران مستقر هستند و محدودیت و نگرانی در رابطه با عزیمت زائران از این مرز به عراق وجود ندارد.

مسئول پایانه مرز خسروی گفت: البته زائران بهتر است سفر خود را برای خروج از مرز طوری تنظیم کنند که تا ساعت ۲۰ از مرز خروج یابند، چون معمولا طرف عراقی نه تنها در مرز خسروی بلکه در سایر مرزها نیز از با پذیرش زوار به صورت شبانه زیاد موافق نیستند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر خروج زوار به صورت روزانه از مرز فراوان بودن وسایل نقلیه برای جابجایی مسافران است، چون بسیاری از رانندگان عراقی در ساعات شب از جابجایی مسافران خودداری می‌کنند.

پرهیخته ادامه داد: امسال طرح توسعه زیرساخت‌های پایانه مرز خسروی انجام شد که از اقدام‌های صورت گرفته در این مرز می‌توان به احداث و نصب ۱۲ هزار متر سایبان با جت فن و مه پاش، افزایش گیت‌های پذیرش زائران در ۲ مرز خسروی و منذریه، افزایش امکانات رفاهی و بهداشتی با احداث سرویس‌های بهداشتی و توسعه و تجهیز پایانه خسروی و آسفالت راه‌های منتهی به مرز و ۲ بانده شدن لاین‌های رفت و برگشت جاده‌های کرمانشاه تا مرزخسروی تنها بخشی از اقدام‌های صورت گرفته است.

وی گفت: امنیت کامل در مسیر منذریه تا شهرهای زیارتی کشور عراق نیز برقرار است و زائران می‌توانند با خیالی آسوده این مسیر را که نزدیکترین مرز با بغداد و کربلای معلی است انتخاب کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha