کد خبر 228926
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

طلبه ای که شهادتش را مادر پیش‌بینی کرد

طلبه ای که شهادتش را مادر پیش‌بینی کرد

مادر شهید مالامیری همیشه از خلوص نیت و عشق به شهادت محمد مهدی می‌گفت و اشاره می کرد که «محمدمهدی آن قدر خوب است که آخر شهید می‌شود».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، محمدمهدی مالامیری، در روز دوشنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۶۴، مصادف با ۲۶ ماه مبارک رمضان، در خانواده‌ای روحانی و ولایی در شهر مقدس قم به دنیا آمد. 

پدر و مادر او هر دو اصالتاً مازندرانی بودند؛ پدرش اهل کجور و مادرش از سلسله‌ی جلیله‌ی سادات خاندان حسینی شهرستان آمل بود.

 محمدمهدی همیشه شاگرد ممتاز بود و وارد حوزه علمیه قم، مدرسه علمیه فاطمی شد. طلبه‌ای ممتاز از محضر اساتید و بزرگان، بهره‌های فراوان برد و بعد از طی دروس سطح، توانست پای درس خارج حضرات آیات عابدی، آملی لاریجانی، شب‌زنده‌دار، مدرسی یزدی، سیفی مازندرانی و ... تلمّذ کند.

با اینکه استاد سطوح عالی حوزه بود هیچ‌گاه در او تکبر و فخرفروشی دیده نشد؛ به طوری که در طول دو سال تدریس کفایه، پدر و برادران او که همگی طلبه هستند و در قم زندگی می‌کنند از تدریس او اطلاع نداشتند تا اینکه تصادفاً اسم او را در لیست مدرسین حوزه علمیه دیدند.

مادر شهید درباره محمدمهدی می‌گوید: همیشه با وضو و عاشق جهاد و شهادت بود و پیش از ازدواج، برای جنگ با اسرائیل عازم لبنان شده بود؛ ولی در نیمه‌ی راه مجبور به بازگشت شد.
همیشه می‌گفتم: «محمدمهدی آن قدر خوب است که آخر شهید می‌شود».

این شهید گرانقدر، در کنار درس و تدریس و مباحثه، فعالیت‌های تبلیغی را تا هنگام شهادت به عنوان تکلیف و وظیفه شرعی بی‌هیچ بهانه و توجیهی انجام می‌داد.

خوشرویی و آراستگی ظاهری و پرداختن به ورزش، در کنار تواضع و اخلاص، ایشان را محبوب دل جوانان و رفقایش کرده بود.

سرانجام دانش‌آموخته‌ی مکتب فاطمی، به نیابت از رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب، برای دفاع از حریم پاک اهل‌بیت علیهم‌السلام، راهی جبهه‌های نبرد علیه گروه‌های تکفیری شد و  شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار «کلنا عباسک یا زینب» به عنوان یک بسیجی رزمی_تبلیغی وارد سوریه شد و در منطقه بُصْرَی الحریر در استان درعای سوریه به آرزوی دیرینه‌اش رسید و جامۀ فاخر شهادت را بر تن کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha