کد خبر 228804
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد؛

تاثیر قطعی ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون ۱۴۰۳/ دفترچه‌ ویژه فرهنگیان به داوطلبان داده می‌شود

تاثیر قطعی ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون ۱۴۰۳/ دفترچه‌ ویژه فرهنگیان به داوطلبان داده می‌شود

رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد که امسال تاثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل را در کنکور داشتیم که این میزان سال آینده به ۵۰ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور پیش از ظهر امروز یکشنبه پنجم آذرماه در نشست خبری گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود. در این زمینه یک پروفایل الکترونیکی برای تمام داوطلبان ایجاد و برای همیشه مورد استفاده داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: داوطلبان توانسته در آزمون سال جاری علاوه بر ریاضی، تجربی و انسانی، یک گروه زبان یا هنر را به‌صورت شناور و همچنین  گروه فرهنگیان را نیز انتخاب کنند.

رئیس سازمان سنجش کشور ادامه داد: امسال تاثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل را در کنکور داشتیم که این میزان سال آینده به ۵۰ درصد می‌رسد. بر این اساس، سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه‌ دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و ریاضی‌-فیزیک به میزان ۴۰ درصد قطعی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ بود.  به داوطلبان گروه فرهنگیان یک دفترچه ویژه فرهنگیان در جلسه آزمون داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه تغییر در مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون حذف تاثیر قطعی معدل از سال ۱۴۰۴ اعمال خواهد شد.

پورعباس با بیان اینکه نوبت اول آزمون در ۶ و ۷ اردیبهشت و نوبت دوم آزمون در ۷ و ۸ تیر انجام خواهد شد، اضافه کرد: دلیل انتقال نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ از دی ماه به اردیبهشت‌ماه، درخواست دانش آموزان و معلمان بود که سال تحصیلی تا عید نوروز تمام می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از بی‌نظیرترین آزمون‌های سنجش خواهد بود و همچنین فرآیند مبتنی بر تجهیزات، تقلب را خنثی کرده و فرصت استفاده به افراد سود جو داده نشده است. 

رئیس سازمان سنجش کشور همچنین یادآور شد: همکاری خوبی بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش انجام شد و موضوعاتی مانند مغایرت نمره معدل را در آزمون ۱۴۰۲ نداشته ایم.

وی در ادامه یادآور شد: تاخیر ۲۵ روزه را پذیرفته تا نمرات و سوابق تحصیلی را به طور دقیق کنترل و سپس نتابج را اعلام نماییم.

از سوی دیگر، صدر سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش هم در این نشست اعلام کرد: ثبت‌نام آزمون سراسری از امروز آغاز و تا شنبه ۱۱ آذر سال جاری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha