کد خبر 228792
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

پرسپولیس در بدترین شرایط ممکن، سخت‌ترین دیدار فصل را برابر النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌کند؛ درحالیکه ستاره‌های حریف عربستانی از جمله کریستیانو رونالدو کاملا آماده هستند اما سرخپوشان پایتخت، در آستانه ورورد به یک بحران بزرگ قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری حساس و مهم در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید روز دوشنبه و از ساعت ۲۱:۳۰ شب به وقت تهران در ریاض عربستان به مصاف النصر برود. این دیدار تحت تاثیر موارد زیادی از جمله حواشی حضور النصر در تهران، ستاره‌های تیم عربستانی، وضعیت دو تیم در جدول رده بندی و همچنین تاخیر در پرواز سرخپوشان به عربستان قرار گرفته است.

وضعیت پرسپولیس: در یک قدمی بحران

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

تیتر «در یک قدمی بحران» را شاید با اغماض بتوان برای وضعیت سرخپوشان در نظر گرفت. در حقیقت آنها در دل بحرانی قرار گرفته‌اند که اثرش را روی نتایج تیم گذاشته است.

بعد از برتری مقابل استقلال تاجیکستان در آزادی آنها دیگر رنگ برد و شادی را ندیدند. تساوی بدون گل مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی و بعد از آن تساوی ۲-۲ مقابل صنعت نفت در دیداری که به اعتراف خود پرسپولیسی‌ها این تیم شایسته شکست بود به بازی برگشت مقابل استقلال تاجیکستان و تساوی یک - یک در دیداری رسید که تنها موقعیت خطرناک سرخپوشان همان ضربه ایستگاهی ترابی بود که روی خلاقیت فردی وی به ثبت رسید. در ادامه دست‌های بیرانوند بود که روی موقعیت‌های متعدد دروازه سرخپوشان را نجات داد و اجازه شکست در این بازی را به این تیم نداد.

این پایان بد بیاری‌های یحیی و شاگردانش نبود و آنها به پشتوانه سه تساوی نا امید کننده با ال‌کلاسیکوی وطنی پا گذاشتند و حساس‌ترین بازی فصل را هم با نتیجه یک بر صفر به سپاهان واگذار کردند. عدم نتیجه گیری، اعتراض و بحران و حاشیه مواردی هستند که به‌دنبال هم شکل می‌گیرند و پرسپولیس در بحرانی فرو رفته که آنها را در وضعیت نامناسبی به مصاف النصر می‌فرستد. دیداری مهم که هم می‌تواند منجر به احیای پرسپولیس و گل‌محمدی شود و از سوی دیگر ممکن است با یک شکست آنها را در وضعیتی قرار دهد که بحران اصلی و بزرگ را تازه بتوانند در آن تجربه کنند.

وضعیت النصر: نقطه مقابل پرسپولیس

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

برخلاف پرسپولیس که حال و روز خوبی حداقل روی کاغذ و نتایجش در زمین ندارد، النصری‌ها روی ریل پیروزی هستند. آنها در ۵ بازی قبلی خود به ترتیب مقابل الاتفاق، الخلیج، الوحده و الاخدود در لیگ حرفه‌ای عربستان به برتری رسیدند و در این میان الدحیل را هم در لیگ قهرمانان آسیا ۳-۲ شکست دادند تا اوضاعشان در جدول بهتر از قبل شود.

النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان در جایگاه دوم جدول قرار دارد و پایین‌تر از الهلال آنها را در صدر جدول تعقیب می‌کند. آنها با انگیزه بالایی به مصاف پرسپولیس می‌روند و در دیدارهای اخیر هم به واسطه درخشش ستاره‌های خودشان نتایج خوبی کسب کردند و اخیراً هم رونالدوی پرتغالی توانست یک رکورد جاودانه دیگر در عرصه باشگاهی و در گلزنی به نام خودش ثبت کند.

حداقل روی کاغذ می‌توان گفت وضعیت النصر برخلاف پرسپولیس خیلی خوب است و در بهترین فرم خودشان به این بازی گام می‌گذارند. نکته دیگر در تفاوت وضعیت دو تیم شرایط بازی آنهاست. النصر دو روز قبل در لیگ حرفه‌ای عربستان بازی کرده ولی پرسپولیسی‌ها از ۲۱ آبان ماه پایشان به توپ نخورده است و حدود ۲ هفته از شرایط بازی رسمی به دور هستند.

وضعیت مصدومان دو تیم

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

پس از دیدار النصر برابر الاخدود بود که برخی از رسانه‌های عربستانی مدعی شدند که کریستیانو رونالدو دچار آسیب‌دیدگی شده و حضور او در دیدار حساس برابر پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اوتاویو مونتیرو مغز متفکر النصر در مرکز میدان نیز دیگر بازیکنی است که در پایان دیدار با الاخدود احساس درد می‌کرد و مورد آزمایشات پزشکی قرار گرفت. اما حالا  الریاضیة، معتبرترین روزنامه ورزشی عربستان در شماره امروز خود و روی جلد اصلی، از حضور این دو بازیکن مطرح خارجی برابر پرسپولیس خبر داده است. اگر این خبر درست باشد پس النصری‌ها دغدغه چندانی بابت مصدومیت ستاره‌هایشان ندارند.

در سمت مقابل اما وضعیت متفاوت است. یحیی گل‌محمدی، سرمربی سرخپوشان در این بازی مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری و یاسین سلمانی را در اختیار نخواهد داشت. همچنین محمد عمری، یکی دیگر از بازیکنانی است که وضعیت او برای دیدار با النصر مشخص نبود. با این وجود، عمری که بعد بازی با سپاهان در لیگ برتر دچار مصدومیت شده بود، در آخرین جلسه تمرینی سرخ‌پوشان در تهران پیش از عزیمت به ریاض حضور داشت و پس از تمرینات اختصاصی، در تمرینات گروهی شرکت کرد. با این تفاصیل به نظر می‌رسد که عمری برای بازی با النصر مشکلی نخواهد داشت و به این دیدار حساس خواهد رسید.

آخرین تقابل

پرسپولیس و النصر بازی‌های حساسی در سال‌های اخیر برابر هم برگزار کردند ولی آخرین تقابلشان به حضور پرحاشیه رونالدو و هم تیمی‌هایش در تهران برمی‌گردد که هم حواشی پیش از بازی سرو صدای زیادی بپا کرد و هم وضعیت چمن ورزشگاه آزادی حسابی سوژه رسانه‌ها شد و البته مصدومیت‌هایی که در طول بازی به واسطه آن پیش آمد.

پرسپولیس بازی رفت را در خانه با نتیجه 2 بر صفر به حریف خودش واگذار کرد و حالا باید در عربستان مصاف سختی برای جبران این شکست با تیم پرستاره حریف داشته باشد.

جدول گروه:

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

 برنامه مسابقات

النصر - پرسپولیس؛ ماموریت غیر ممکن برای فرار از بحران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha