کد خبر 228781
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

آنالیز دو گل بازی استقلال - ذوب آهن با پیشکسوت آبی‌ها

آنالیز دو گل بازی استقلال - ذوب آهن با پیشکسوت آبی‌ها

پیشکسوت استقلال در خصوص عملکرد گلرهای دو تیم در جریان دیدار روز گذشته آبی پوشان مقابل ذوب آهن صحبت کرد.

منصور رشیدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تساوی استقلال مقابل ذوب آهن اظهار داشت: بازی در نیمه اول گره خورده بود و دو تیم به خوبی و با شناختی که روی هم داشتند راه‌های نفوذ یکدیگر را بسته بودند. نوعی بازی محتاطانه هم در عملکرد دو تیم دیده می‌شد و قصد نداشتند بی‌گدار به آب بزنند و سعی داشتند دست هم دیگر را بخوانند. در نیمه دوم روش و مدل بازی دو تیم تقریباً تغییر کرد و اینجا نکونام بود که تیمش را با شرایط بهتری به میدان فرستاد و توانست ابتکار عمل را به دست بگیرد و بازی را در اختیار داشته باشد. چندین موقعیت گل روی دروازه حریف خلق شد که یکی پس از دیگری از دست رفتند و روی یک شوت زیبا به گل رسیدند.

وی افزود: روی گل سهرابیان جایگیری گلر اشتباه بود. وقتی احساس می‌کنی بازیکن در موقعیت شوت زنی قرار دارد و جهت شوت را تشخیص می‌دهی باید همان لحظه یک قدم به سمت تیر دروازه برداری و با یک زمان بندی مناسب شیرجه بزنی تا عقب نمانی. با توجه به اینکه قد گلر ذوب آهن کوتاه بود باید بیشتر در این خصوص فعالیت می‌کرد ولی خب اشتباه عمل کرد و ضربه سهرابیان هم دقیق بود تا یکی از زیباترین گل‌های این فصل را شاهد باشیم. حیف شد که این گل سه امتیازی نبود و استقلال به واسطه آن برنده از زمین بیرون نیامد. گلر ذوب آهن روی چند موقعیت دیگر هم اشتباهاتی داشت و از حق نگذریم چند سیو خوب هم داشت ولی باید فعال تر باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد گلی که استقلال دریافت کرده است هم توضیح داد: سخت‌ترین عملکرد برای یک گلر زمانی است که توپ در حرکت تغییر مسیر دهد. شما یک زمان بندی برای حرکت به سمت توپ داری و در ذهنت آن را تعیین می‌کنی و نسبت به آن حرکاتت را تنظیم می‌کنی. اگر ناغافل در این میان توپ به بازیکنی برخورد کند و تغییر جهت دهد و این تغییر جهت بیشتر از چند درجه باشد و در چهارچوب باشد خیلی سخت بتوانید تغییر مسیر داده و توپ را مهار کنید. من تقصیری متوجه حسینی در این گل نیستم و بی احتیاطی از سوی مهدی‌پور صورت گرفت. شما بای موقع ضربه زدن بازیکن رویت به سمت توپ باشد و وقتی توپ به سمتت می آید یا خودت را از مقابلش کنار بکشی و یا آن را به سمت خارج از چهارچوب هدایت کنی. توپ بازیکن ذوب آهن در چهارچوب نبود و اگر مهدی پور خودشار کنا می‌کشید توپ به اوت می‌رفت. برای همین روی این گل مهدی پور مقصر بود، نه حسینی. در کل حسینی روز خوب و کم اشتباهی را پشت سر گذاشت و روی چند توپی که روی دروازه‌اش آمد خوب عمل کرد.

رشیدی در مورد وضعیت استقلال هم گفت: تیم با یک بازی کمتر همچنان صدرنشین است و تا اینجا خیلی خوب نتیجه گرفته است. من ابتدای فصل فکر نمی‌کردم استقلال با این شرایط و مشکلات بتواند چنین نتایجی کسب کند و حتی اگر تیم الان چهارم جدول هم بود به نظرم نتیجه بدی نگرفته بود و حالا می‌گویم فوق العاده بوده است. تیم اگر در نیم فصل تقویت شود می‌تواند بهتر از این هم عمل کند. یک تساوی در بازی با پرسپولیس، یک تساوی و 3 برد در بازی‌های دیگر می‌شود 34 امتیاز در پایان نیم فصل که با توجه به آنچه تا اینجا از تیم دیدیم امکان پذیر است و این یعنی جمع کردن امتیازات لازم برای قهرمانی. امیدوارم این تیم حفظ شده و به حاشیه کشیده نشود و با آرامش مسیرش را تا پایان فصل ادامه دهد.

وی در مورد درگیری ایجاد شده در حاشیه بازی هم توضیح داد: همان مطلبی است که عرض کردم. تیم نباید وارد حاشیه شود. شاید عده‌ای بخواهند عمداً برای استقلال و نکونام حاشیه درست کنند و کادرفنی نباید وارد بازی آنها شده و آرامش خودشان را از بین ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha