کد خبر 228752
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری:

مدیریت معضل زباله‌گردی عزم و اراده جدی شهرداران مناطق را می‌طلبد

مدیریت معضل زباله‌گردی عزم و اراده جدی شهرداران مناطق را می‌طلبد

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: زباله‌گردی زمینه سوءاستفاده‌های حقوق بشری را فراهم کرده است و برخلاف برخی تبلیغات زباله‌گردها در سطل‌های زباله به دنبال غذا نیستند، اغلب این‌ افراد توسط سودجوها به استثمار گرفته شده‌اند و باید با نظارت بیشتر با این سرشبکه‌های غیرقانونی برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در نشست هم اندیشی با شهرداران و مدیران مناطق ۲۲ گانه تهران گفت: زباله‌گردی معضلی چند بُعدی است و کنترل و مدیریت این معضل منجر به کاهش تعداد کودکان کار و معتادان متجاهر می‌شود که  این امر عزم و اراده جدی شهرداران مناطق را می‌طلبد.

جلالیان گفت: زباله‌گردی زمینه سوءاستفاده‌های حقوق بشری را فراهم کرده است، برخلاف برخی تبلیغات زباله‌گردها در سطل‌های زباله به دنبال غذا نیستند، اغلب این‌ افراد توسط سودجوها به استثمار گرفته شده‌اند، باید با نظارت بیشتر با این سرشبکه‌های غیرقانونی برخورد جدی صورت گیرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: این موضوع جرم‌انگاری شده و واجد جنبه عمومی است، لذا افراد سودجو و مسئولینی که ترک فعل و قصوری در این زمینه دارند و مقدمات و بستر ایجاد این معضل اجتماعی را پدید می‌آورند باید منتظر برخورد قانونی دستگاه قضایی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha