کد خبر 228699
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با حیات:

ضرورت استفاده از ایرلاین‌های خارجی در کشور/ تنها ۱۵۰ فروند هواپیما داریم + فیلم

ضرورت استفاده از ایرلاین‌های خارجی در کشور/ تنها ۱۵۰ فروند هواپیما داریم + فیلم

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:  ما می‌توانیم از ایرلاین‌های خارجی با رعایت استانداردهای امنیتی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور بهره‌مند شویم تا ناوگان حمل و نقل داخلی را کمک کنیم اینگونه که اولویت با ایرلاین‌های خودمان باشد و مازاد را از طریق شرکت‌های خارجی تامین کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار  حیات، در رابطه با فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور گفت: در چند سال گذشته با توجه به رشد جمعیت و تسریع در انجام کارها، تقاضا برای استفاده از هواپیما روند افزایشی داشته است به نحویکه میانگین نیاز کشور ما حداقل ۴۰۰ فروند هواپیماست ولی در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیما در آسمان پرواز می کنند .فاصله بین این دو عدد زیاد است پس ضرورت دارد تا این خلا پر شود.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن میزان تقاضا و پایین بودن تعداد هواپیما سبب شده است تا قیمت بلیط نیز بالا رفته و دسترسی برای خرید بلیط در سایت ها نیز با مشکل مواجه شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که تعداد هواپیماهای بیشتری با عمر مفید به کشور وارد کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد:  ما می توانیم از ایرلاین های خارجی با رعایت استانداردهای امنیتی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور بهره مند شویم تا ناوگان حمل و نقل داخلی را کمک کنیم اینگونه که اولویت با ایرلاین‌های خودمان باشد و مازاد را از طریق شرکت‌های خارجی تامین کنیم.

رضایی کوچی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در ایام خاص مثل اربعین و سفر حج از این روش استفاده کرده و مشکلی هم پیش نیامده است می توانیم از آن استفاده کنیم زیرا شرکت هواپیمایی کشور نیز بر این موضوع اصرار دارد و ارزیابی که داشته، به نفع کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم استفاده از شرکت های خارجی باید به سمتی برویم که شرکت ها را با ارائه تسهیلات  حمایت کنیم تا هواپیمای جدید وارد کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: همانطور که برخی از شرکت‌ها وارد کردند، با توجه به وجود تحریم‌ها می‌توانیم هواپیمای جدید وارد کنیم ولی نیاز داریم که این شرکت‌ها تقویت و حمایت شوند. هواپیمای کشورهای مختلف را می‌توانیم به کشور وارد کنیم که یک سری از آنها چینی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha