کد خبر 228698
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

همایش بین‌المللی «اشک مریم» برگزار شد + فیلم

همایش بین‌المللی «اشک مریم» برگزار شد + فیلم

همایش بین‌المللی «اشک مریم» امروز در سالن اجلاس سران با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ همایش بین المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی با عنوان «اشک مریم» همزمان با ۲۵ نوامبر روز جهانی رفع خشونت علیه زنان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، میهمانان داخلی و خارجی و جمعی از زنان اندیشمند و کنشگر بین المللی از کشورهای مختلف و نمایندگان جبهه مقاومت در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جمع فرهیخته از زنان آزاده و اهل فضل همگی در کنار یکدیگر در جهت حمایت از جبهه مقاومت و زنان مقاومت کرد هم آمدند.

وی افزود: تاریخ مقاومت بیش از ۱۰۰ ساله فلسطین آکنده است از حضور زنان شیردل این سرزمین و هیچ مقطعی از نقش آفرینی زنان و دختران فلسطینی خالی نبوده است. هیچ نهضت و جنبشی جز با اتحاد همگی به نتیجه نمی رسد به ویژه حضور زنان غیرقابل انکار است. ما چنین تجربه ای را در دفاع مقدس داشتیم. عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند و در تمام دوران حضور زنان حماسه ساز بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: موضوع امامت و رهبری جامعه اسلامی با ایثار و جانفشانی حضرت فاطمه زهرا (س) شکل گرفته است. مفهوم مقاومت و تدام امر ولایت با نهضت فاطمی آغاز شده و ادامه یافته است و نهضت کربلا بدون حضور حضرت زینب (س) ناقص و ابتر می‌ماند.

وی ادامه داد: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای سخت دفاع مقدس مادران و زنان عناصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند، آنها برای همسران و فرزندان خود لباس رزم می پوشیدند و آنان را عازم میدان رزم می‌کردند. ما شهدای زنی که در صحنه های نبرد به شهادت رسیدند، کم نداریم و این موضوع در همه بخش‌ها وجود داشته است.

اسماعیلی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: جامعه اسلامی و مکتب امام راحل این درس را به ما داده است که هر حرکتی با حضور زنان و مردان در کنار هم پیش می‌رود.

وی اظهار کرد: در مسیله مقاومت منطقه نیز این موضوع وجود دارد. امروز مردم غزه با مقاومت، همه مردم دنیا را انگشت به دهان کردند. در این ایام نحوه تشییع شهدای غزه کم منتشر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha