کد خبر 228687
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

قاضی‌زاده هاشمی در اختتامیه نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار:

این روزها شاهد یک مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله در مقابل ظلم هستیم

این روزها شاهد یک مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله در مقابل ظلم هستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این روزها شاهد یک مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله در مقابل ظلم هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز شنبه 4 آذرماه در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار گفت: این روزها شاهد یک عرصه مبارزه و جهاد فی سبیل الله در مقابل سلطه گری و سلطه جویی و ظلم هستیم. شاید نسل های بعد ما که دوران دفاع مقدس و انقلاب را درک نکردند، این اتفاقاتی که در نوار غزه می‌گذرد برایشان یک دلیل درست برای ایستادگی در مقابل ظلم باشد. 

وی افزود: کاری که امروز رژیم صهیونسیتی در غزه انجام می‌دهد هدفش کل مسلمانان جهان است که آنها را تحت سلطه قرار دهند. همانطور که امروز رسانه و شعر و هنر در سطح جهان روشنگری کرد، امروزه رژیم صهیونیستی پیش از شکست خوردن در میدان، در افکار عمومی هم شکست خورده است و این کار رسانه و شعر و هنر است که دست به روشنگری بزند. لذا تمام جهان علیه اسراییل به پا خواست و حتی در کشورهای حامی رژیم صهیونسیتی هم شاهد خیزش های مردمی علیه اسراییل هستیم و این اثر رسانه و هنر است که جایگاه برنده و بازنده را تغییر می‌دهد. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: این یک فرصت فوق‌العاده برای مومنین است که با یک ابزار و بیان درست پیام حق خود را به گوش جهانیان و نسل‌های بعد برسانند. 

وی با تشکر از برادران و خواهرانی که زحمت کشیدند در این نمایشگاه شرکت کردند، تصریح کرد: این عزیزان به نوبه خودشان این حوزه را مردمی می‌کنند. این ۷۰۰۰ دانش آموز که هنر خود را به عرصه نمایش گذاشتند دارای استعداد هستند. همه این افراد خصوصیاتی دارند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: این افراد پیام انقلاب را دریافت کردند و دیگر اینکه هنرمند هستند و این نفرات تنها از پنج استان هستند و اگر به سطح کشور تعمیم دهیم استعدادهای هنرمند زیادی در جای جای ایران داریم که می‌توانند آثار قوی تولید کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: این جای شکر دارد که همکاران ما در بنیاد شهید استان ها توانستند خود را در عرصه ملی نشان دهند و اقداماتی به این قدرت و قوت ارائه دهند، این نشان می‌دهد اگر به این عزیزان فضا داده شود اقدامات بزرگی صورت می گیرد. امیدوارم در همه دستگاه‌ها شاهد تبلور و پرورش این استعداد ها باشیم. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فلسطینیان حدود ۲۰ هزار شهید در عرض ۵۰ روز تقدیم ملتشان کردند و خم به ابرو نیاوردند. خیلی حرف است تمام افراد یک خانواده شهید شوند و یک کودک باقی بماند و آن کودک برای دشمن رجز بخواند.

وی همچنین گفت: چیزی که باعث شکست دشمن می‌شود و ما را به پیروزی می‌رساند، قدرت ایمان است که پیروزی ها را رقم می‌زند و این محصول اسلام و احیاگری امام راحل است و امیدوارم ما هم در نشر آن به وظیفه خودمان عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha