کد خبر 228677
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

عضو انجمن بیوتکنولوژی به «حیات» خبر داد؛

صرفه‌جویی ارزی دو میلیون دلاری با تولید کیت‌های تشخیصی/ بر زنجیره تامین شیرخشک نظارت می‌شود

صرفه‌جویی ارزی دو میلیون دلاری با تولید کیت‌های تشخیصی/ بر زنجیره تامین شیرخشک نظارت می‌شود

عضو انجمن بیوتکنولوژی ایران با بیان اینکه شیرخشک موجود در انبارهای شرکت‌های پخش بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود، گفت: تولید کیت‌های تشخیصی سبب صرفه‌جویی ارزی دو میلیون دلاری در سال شده است.

صادق شجاعی، عضو انجمن بیوتکنولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: تولید کیت‌های تشخیصی سبب صرفه‌جویی ارزی دو میلیون دلاری در سال شده است. در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله کرونا، کیت‌های تشخیصی را تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: تولیدات کشور سبب شده در حوزه بیوتکنولوژی، پزشکی و دارویی سالیانه ۱/۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شود و ۳۰ نوع دارو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شوند.

عضو انجمن بیوتکنولوژی ایران اضافه کرد: در حوزه زیست فن‌آوری انواع کیت‌های تشخیصی مولکولی و واکسن ها را در کشور تولید کرده‌ایم.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان کیت‌های تشخیصی در رشته دامپزشکی را تولید کرده‌اند. کیت‌های تولیدی قابل رقابت با کشورهای خارجی هستند و همین موضوع سبب صرفه جویی ارزی برای کشورمان شده و باعث کاهش هزینه ها نیز می‌شود.

شجاعی در ادامه تصریح کرد: زیست فناوری یک علم جدید است و درمان های مختلف از طریق این حوزه و ژنتیک در دنیا و حتی ایران در حال انجام است و کشورمان در مرز دانش در این حوزه حرکت می کند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی و بر طبق سند ۱۴۰۴ ایران باید سه درصد از بازار جهانی زیست فن‌آوری را از آن خود کند.

عضو انجمن بیوتکنولوژی ایران همچنین گفت: بازار فن‌آوری در دنیا حدود یک تریلیون دلار است و باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد زیستی برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha