کد خبر 228666
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

افزایش ۴ تا ۸ درجه ای دمای گیلان تا دوشنبه

افزایش ۴ تا ۸ درجه ای دمای گیلان تا دوشنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به افزایش چهار تا هشت درجه‌ای متوسط دمای هوای استان، گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد جنوبی شدید و خیلی شدید صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمد دادرس، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان طی امروز بین هشت تا ۲۶ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی تا دوشنبه در منطقه دانست و افزود: طی این مدت آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی و در برخی نواحی ساحلی و جلگه ای به ویژه طی ساعات شب و صبح پدیده مه یا مه آلود بودن هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از وزش باد شدید و خیلی شدید جنوبی در استان خبر داد و تصریح کرد: طی یکشنبه تا دوشنبه با تقویت جریانات جنوبی، وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

دادرس با اشاره به افزایش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان، گفت: احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، داربس‌ها، سقف‌ها، گلخانه‌ها و...، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، گسترش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی با بیان اینکه به تدریج از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی و سرد، ضمن کاهش دما شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و بارندگی و رعد و برق و تگرگ فراهم می شود، عنوان کرد: همچنین در ارتفاعات بالادست بارش برف تا سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha