کد خبر 228649
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

وزیر صمت خبر داد:

تاکسی‌های برقی در هفته‌های آینده وارد تهران می‌شود/ صادر کنندگان کالا در اولویت تخصیص ارز است

تاکسی‌های برقی در هفته‌های آینده وارد تهران می‌شود/ صادر کنندگان کالا در اولویت تخصیص ارز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در هفته‌های آینده تاکسی‌های برقی به‌ تدریج وارد تهران می‌شود، گفت: برنامه داریم تا آخر امسال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی تلویزیونی ضمن بیان مطلب فوق گفت: در وزارت صمت شاخص‌ها و امتیازهایی برای تخصیص ارز قرار داده‌ایم، اگر شرکتی می‌خواهد ارز بگیرد باید برای تامین مواد اولیه در جهت بهره‌وری بیشتر و صادرات کالاها باشد.

وی افزود: صادر کنندگان کالا در اولویت تخصیص ارز است، از این رو امتیازهایی را برای تخصیص ارز قرار دادیم و به شرکت‌ها اعلام کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت خودروهای برقی خاطرنشان کرد: به جای خودروهای بنزینی باید بیشتر تمرکز خود را روی خودروهای برقی و هوشمند بگذاریم. سیاست ما نباید این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی کنیم زیرا این‌ها گذرا هستند، از این رو باید به سمت داخلی‌سازی قسمت‌هایی که برای ما خلق فن‌آوری می‌کنند، حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: باتری خودروهای برقی نسبتا گران است، به دنبال آن هستیم که تعرفه‌ واردات آن را به حداقل برسانیم تا برای مردم مقرون به صرفه باشد.

علی آبادی با بیان اینکه در هفته‌های آینده تاکسی‌های برقی به‌ تدریج وارد تهران می‌شود، گفت: برنامه داریم تا آخر امسال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم. البته نمونه خودروی برقی داخلی هم تولید شده و امیدواریم در نیمه اول سال بعد عرضه این‌ها را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha