کد خبر 228573
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

فرمانده نداجا در گفتگو با حیات تشریح کرد؛

جزئیات رزمایش مشترک ایران، چین، روسیه و عمان + فیلم

جزئیات رزمایش مشترک ایران، چین، روسیه و عمان + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که رزمایش امنیت پایدار هر سال برگزار شده و امسال نیز پیش بینی می‌شود این رزمایش بهمن‌ماه برگزار شود.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با حیات، با بیان اینکه به زودی رزمایش در آب‌های جنوب برگزار میشود افزود: یکی از حوزه‌های این رزمایش در خصوص امداد و نجات است که در این زمینه توافق دوجانبه با کشور عمان داریم که بر این اساس یک سال آنهادر سواحل مکران و یک سال ما در سواحل عمان مهمان آنها هستیم.

وی ادامه داد: امسال نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان عمان در سواحل مکران خواهد بود و رزمایش برگزار خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: با توجه به اینکه تمرکز این رزمایش در حوزه امداد و نجات است شرایط اضطراری مختلف اعم از اتش سوزی، آب گرفتگی و ایمنی، دزدی دریایی و تروریسم دریایی در حوزه امنیتی بر کشتی ها با استفاده از ادوات و تجهیزات موجود شامل شناورها، یگان های پروازی، تیم هی عملیات ویژه و تکاورها تمرین می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رزمایش امنیت پایدار هر سال برگزار شده و در سال‌های گذشته روسیه، چین و ایران این رزمایش را برگزار می‌کردند که امیدواریم  امسال به تعداد کشورها افزوده شود و تعداد تجهیزات نیز اضافه خواهد شد.

امیر دریادار ایرانی همچنین گفت: بخش‌هایی از این رزمایش نیز به حوزه امداد و نجات، تامین ایمنی شناورها مربوط می‌شود که پیش‌بینی ما این است بهمن‌ماه امسال این رزمایش برگزار شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha