کد خبر 228198
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

واحد یک گازی نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق کشور پیوست

واحد یک گازی نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق کشور پیوست

واحد یک گازی نیروگاه نکا پس از انجام بازدید دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش گروه استان‌های حیات، عبدالرضا محمودی مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد یک گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۱۳۷.۶ مگاوات پس از انجام بازدید دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او افزود: این واحد که به منظور انجام بازدید و تعمیرات دوره‌ای ۴ هزار ساعته، و نیز رفع اشکالات و آمادگی کامل برای گذر از فصل سرد از مدار خارج شده بود، پس از شش روز کار فشرده مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

محمودی گفت: در طول این بازدید فعالیت‌های معمول بازدید دوره‌ای در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق ونیز فعالیت‌های متعددی دربخش‌های مختلف شامل: بازدید از اتاق‌های احتراق و تعویض هلدرهای سوخته، شستشوی فیلترهای کوالسر، تست و چک حفاظت‌های ژنراتور و ترانس، رفع نشتی از مسیر تزریق فسفات به درام فشار قوی بویلر (دیگ بخار) با تعویض بخشی از مسیر، تست نشتی و رفع نشتی از نقاط مختلف بویلر، بازدید، تمیزکاری و آچارکشی فلکسیبل‌های خروجی ژنراتور و سیم پیچی و تعمیر یک دستگاه فن تحریک انجام شد.

او یکی ازاقدامات مهم در طول این بازدید را تعویض یک عدد سیفتی رلیف ولو (شیر اطمینان) مسیر HP ECO با نمونه ساخت داخل شده آن اشاره کرد و افزود: نشتی‌های مکرر و همچنین دشواری در تامین متریال، این تجهیز را تبدیل به یکی از نقاط بحرانی برای بهره برداری مطمئن واحد نمود که امیدواریم با این اقدام مشکل مرتفع گردد.

محمودی گفت: در خصوص آمادگی در زمان عدم تخصیص سوخت گاز و بهره برداری با سوخت مایع در زمستان، نسبت به بررسی و تست تجهیزات سوخت مایع اقدام و مشکلات موجود برطرف گردید و در انتها نیز جهت اطمینان، واحد با سوخت گازوئیل راه اندازی و بارگیری شد و آمادگی کامل جهت بهره برداری با سوخت گازوئیل ایجاد شد.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحدگازی به ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات، یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی به ظرفیت هر کدام ۹.۴ مگاوات است که واحد یک گازی دارای کارکرد ۲۲۰۰۰۰ ساعت کارکرد معادل از زمان نصب بوده و از زمان تعمیر اساسی نیز دارای ۱۲۰۰۰ ساعت کارکرد معادل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha