کد خبر 228113
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی از زبان سخنگوی قوه قضائیه

آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی از زبان سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ادامه‌دار بودن تحقیقات پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر که با ابهامات بسیاری روبه‌رو بود آخرین جزئیات آن را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ شامگاه شنبه 22 مهرماه سال جاری بود که خبری کوتاه اما جانکاه و دلخراش جامعه ایران را در بهت فرو برد «داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند». تحمل این خبر برای ما که خبر درگذشت آتیلا پسیانی هم ناراحتمان می‌کرد سخت بود،‌ هم‌نشینی «قتل» در کنار نام هنرمندی بزرگ پیچیدگی ماجرا را دوچندان می‌کرد اما هرچه زمان گذشت نقاط ابهام این اتفاق تبدیل به سخت‌ترین بخش آن شد.

از همان ابتدا درهر جمعی که بحث این اتفاق می‌افتاد،‌ هر کس احتمالی را برای قتل مرحوم مهرجویی مطرح می‌کرد، اولین شایعه با یادآوری پست وحیده محمدی‌فر شکل گرفت،‌ مطلبی که به تهدید او و خانواده‌اش توسط یکی از مهاجرین اشاره داشت.

دست داشتن باجناق‌های مهرجویی در این اتفاق نیز شایعه دیگری بود که مطرح و البته در ساعات اول تکذیب شد، در این میان هم عده‌ای با شایعه‌پراکنی‌های خلاف واقع قصد انحراف موضوع و سو استفاده از آن را داشتند،‌ اما امروز سخنگوی قوه قضاییه، مسعود ستایشی گفته که «در این پرونده 4 متهم به اعمال خود اقرار کرده‌اند.»

مطابق با گفته‌های سخنگوی عدلیه مطابقت اقرار متهمین با تحقیقات حاصل شده، وبرای مثال نتایج شرح معاینه جسد، یا خونی که در محل ارتکاب کشف شده با خون یکی از متهمین انطباق داشته و تعدادی از وسایل دو مقتول پرونده هم در منزل متهمین کشف شده است.

شاید وجود این ابهامات و سردرگمی این پرونده و البته ارتباط مستقیم آن با حس امنیت در جامعه باعث شود تا زمان به نتیجه رسیدن آن از اهمیت بالایی برخوردار باشد، مسعود ستایشی ضمن ادامه دار دانستن تحقیقات در این باره گفت: «به نظر می‌رسد در نیمه اول آذرماه پرونده منتهی به کیفرخواست خواهد شد.»

بدون شک روشن شدن تمامی ابعاد پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش علاوه بر ایجاد آرامش در جامعه باعث خواهد شد تا افراد از اظهارنظرهای عجیب در این زمینه خودداری کنند. از جمله اظهارات عجیب این روزهای اخیر اصرار بهروز افخمی در تکرار فرضیه شخصی خود مبنی در دست داشتن سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در پرونده قتل مرحوم مهرجویی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha