کد خبر 228083
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کاظمی‌پور در نشست با رئیس بنیادشهید مطرح کرد؛

ورزشکاران‌ المپیکی به‌زودی با رهبر انقلاب دیدار می کنند/ کار بزرگ بنیاد شهید، شایسته تقدیر است

ورزشکاران‌ المپیکی به‌زودی با رهبر انقلاب دیدار می کنند/ کار بزرگ بنیاد شهید، شایسته تقدیر است

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که موفقیت‌ها و درخشش ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، با توسل به حضرت زهرا و با تبعیت از فرماندهان بزرگ‌مان در جنگ، رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات، مراسم تقدیر از ۷ ورزشکار مدال‌آور ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که مدال‌های خود را به خانواده شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مظلوم غزه اهدا کردند، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و این چهره‌های درخشان ورزش کشور، به میزبانی بنیادشهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تشکر از امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و معاونان وی و همچنین سرکار خانم خزعلی جهت برگزاری این نشست، گفت: ابتدا باید اعلام کنم که قرار بود آقای کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان) هم در این جلسه حاضر باشند ولی به این دلیل که در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم و خانواده ورزش میهمان حضرت آقا هستند و کارهای مربوط به آن در حال انجام است، ضمن عذرخواهی، نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: این دیدار بزرگ در جهت حمایت از کودکان غزه و هم برای تجدید میثاق با رهبری، برای حضور موفق در المپیک و پارالمپیک در سال آینده رقم خواهد خورد و وزارتخانه در حال آماده‌سازی این مراسم است که بالغ بر ۱۲۰۰ ورزشکار در این جلسه حاضر هستند و از حضور در محضر مقام معظم رهبری فیض می‌برند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش ایران در دو رویداد آسیایی و پاراآسیایی حضور داشت و آمار و ارقام این مسابقات در دسترس است و نیاز به بازگویی آن نیست ولی نکته مهم مزین شدن این افتخار آفرینی به نام و یاد شهدا و دفاع از مردم مظلوم غزه است. همچنین بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در یک میدان بین‌المللی که پیام جمهوری اسلامی را هم به‌دنبال آن به جهان عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: کاروان ایران در این مسابقات با رمز یازهرا که همیشه یکی از رموز موفقیت بوده، درخشیدند و برای اولین بار توانستند به‌عنوان نایب قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کنند. موفقیت‌ها و درخشش ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، با توسل ورزشکاران عزیزمان به حضرت زهرا و با تبعیت از فرماندهان بزرگ‌مان در جنگ، رقم خورد.

کاظمی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: رشد یک درصدی مدال بانوان پاراآسیایی و سه درصدی در المپیک، یک رشد قابل تحسین است و حضور ارزشمند و شایسته دختران‌مان را با پوشش اسلامی نشان می‌دهد.

وی افزود: بالغ بر ۲۰۰ داور و ناظر بانوی محجبه‌مان در این مسابقات حضور پیدا کردند که نشان از سطح فنی و شایستگی‌های زنان در عرصه ورزش است. این هم در جای خود قابل تحسین است. ایثارگرانی که فرهنگ والای انسانی یک زن مسلمان در این عرصه است، را به نمایش می‌گذارند که البته برنامه‌هایی برای این عزیزان پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه شعار مشترک دو کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو «ایمان، ایران و افتخار» بود که به تبعیت از شهدای بزرگوار انتخاب شد، تصریح کرد: ورزشکاران ما هم به این شعار اعتقاد داشتند و تلاش خودشان را کردند و امیدواریم در المپیک و پارالمپیک پاریس هم این موفقیت‌ها تکرار شود.

وی با بیان اینکه کار بزرگ بنیاد شهید، شایسته تقدیر است، گفت: در تیم‌های ورزشی، حضور فرزندان شهید در سطوح مختلف هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان برای‌مان ارزشمند است. امیدواریم یک خط مشی مشترک در این زمینه، در بخش آقایان و بانوان برنامه‌ریزی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha